Thony July 18, 2008 Report July 18, 2008 Kopplingsbyte på min 69:a med 351 och 4-växlad man. borde vara en lätt match för min mekkompis Tobbe och mig trodde vi men men...Lagen om alltings ni vet är med. Svänghjulet fult, repigt och blått, bara att svarva men bra blev det.Nå, det uppfräschade svänghjulet skruvades dit, fram med lamell och tryckplatta. Men då trädde den där lagen in igen, fästhålen i tryckplattan var mindre än på den förra och mina bult passade inte - I övrigt var det rätt grejer. Nåväl, borrade upp fästhålen och fick dit lamell och platta. Koll i Haynes och monterade urtrampningslager efter deras råd (tyckte jag ). men inte fan tänkte jag på att lagret och kopplingsarmen mer eller mindre sitter lösa inne i sprängkåpan om man inte spänner åt kopplingsjusteringen rätt hårt innan man kommer med lådan. Första försöket med Toploadern så hoppade förstås lagret ur sin hållare, bara att ta ner och börja om. Monterade lagret på nytt och spände fast det mot armarna på tryckplattan och kontrollerade centreringen av hela paketet. Men inte gick lådan i inte. Ner med blyklumpen (tyngre vxll har jag nog aldrig bänglat upp och ner liggande på ett garagegolv) och kopplingskåpa än en gång och ny centrering. Efter många timmar under Mussen försvann orken. Trodde nog att jag var lite mekkunnig men nu vete katten .Får ta nya tag under helgen. För även om det jäklas så älskar man ju sin Mustang En del av krånglet beror säkert på att jag/vi burit oss dumt åt , tips som underlättar ihopmonteringen mottages tacksamt, det samma gäller problemen med att få urtrampningslagret på plats (även om det nu äntligen tycks sitta i sitt rätta läge) Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.