Jump to content

Fiskluftfilter / pollenfilter


Corvette

Recommended Posts

har ni Musse ägare koll på erat friskluftfilter/pollenfilter??

böt mitt i lördags och de va inte direkt fräscht... ska ju bytas årligen men de har fått sitta i två år nu... kan knappast klassats som friskluftfilter... hua... men nu kan man andas igen... :--

Link to comment
Share on other sites

Passade på att byta ut mitt pollenfilter samtidigt som jag gjorde service, det var väl behövligt.. :)

pst vem var det som tipsa dig om att byta... ;)

hoppas dom fick till bilen åt dig smet ju vid 4:a så jag fick ju inte se slutresultatet och sen fick jag aldrig fråga vaffö du kallas för Frölla :roll:

Link to comment
Share on other sites

Gjorde 3000 mila service på hansen racing i täby och där byttes alla filter utan att ens blinka.Skulle bytas enl intervallschemat enl teknikern där. gick loss på 4000:-

snygg bil du har väldans lik en annan jag sett... :--

filtret är rekommenderat att bytas 1 gång per år och det behövs även om man bara kör 6 mån per år...

Link to comment
Share on other sites

Läste om detta filter på nått forum i USA.

Där stod det nått om att det kostade dryga 1000 lappen att få det bytt av Ford. Så det rekomenderades att man gjorde det själv.

Filtret i sig va nästan gratis om jag inte minns fel. Hur mycket det ligger i det och om priserna är lika här vet jag dock inte?!

Mitt ska iaf bytas på nästa service om drygt 300 mil :)

Link to comment
Share on other sites

Passade på att byta ut mitt pollenfilter samtidigt som jag gjorde service, det var väl behövligt.. :)

pst vem var det som tipsa dig om att byta... ;)

hoppas dom fick till bilen åt dig smet ju vid 4:a så jag fick ju inte se slutresultatet och sen fick jag aldrig fråga vaffö du kallas för Frölla :roll:

Jo det var ett bra tips.. luften i bilen är verkligen inte den samma nu :)

Allt funkar bra förutom att min tomgång ballat ur sen servicen, toppar och dalar på 750-500rpm låg stabilt på 750 tidigare, fick tips om att det förmodligen var spjällhuset. Jag är själv fruktansvärt dåligt insatt i motorer etc. för tillfället men hoppas lära mig mer och mer allt eftersom.

Varför jag kallas frölla.. det är en lång historia som ägde rum på högstadiet.. mitt efternamn Frostelid gick till frostis och sen en massa annat tills någon kom på frölla.. och sen dess har alla kallat mig frölla, kompisarnas föräldrar och barn vet knappt mitt riktiga namn utan det är bara frölla som gäller där ^_^

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...