MatsP July 25, 2008 Report July 25, 2008 Passar dom "rakt av" tillsammans med de kromade årsmodell-hållarna som numera säljs på t ex classicmotor.nu? Passar hållarna i de befintliga hålen? (har idag en tvåradig skylt)Är kombinationen godkänd?/ Mats Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 25, 2008 Report July 25, 2008 Hej.Skyltarna har inte USA mått, det går att använda skylthållareför USA skylt, men lite fixande måste det bli. Korta in sidorna på skylthållaren, skruva övre delen tillsammansmed skylt i bilens originalhål, skruva dit nedre halvan på plåten så gör jag. Citera
Janne Holm CMC1740 July 25, 2008 Report July 25, 2008 Hört rykten om nya skyltar från vägverket med USA måttmen det kanske är för bra för att vara santÄven hört om någon firma i Jönköping som ska kunna göra lagliga skyltarmen som sagt låter för bra Citera
CMC 1061 Berra July 25, 2008 Report July 25, 2008 Om detta är sant. Då blir det riktigt intressant att skaffa nya.Berra Citera
Janne Holm CMC1740 July 26, 2008 Report July 26, 2008 Eller detta kanske kan va nått för klubben att ta framhttp://www.camaroclubsweden.com/index.p ... &Itemid=49 Citera
Leffe N cmc712 July 26, 2008 Report July 26, 2008 På tex. www.dekaltrim.nu kan man beställa skylthållare med valfri text. Dom har hållare till alla godkännda skyltformat. Citera
MatsP July 26, 2008 Author Report July 26, 2008 Jag ringde Vägverket eftersom jag idag har en 2-radig skylt i dåligt skick och de sa man kan beställa nya skyltar till en 67:a Mustang med måtten 330 mm x 110 mm och dessa kallar Vägverket för "USA-skyltar". Citera
Janne Holm CMC1740 July 27, 2008 Report July 27, 2008 Okey då är det fastslaget. Det är allstå bara bredden på skylten som är USA anpassat inte höjden. Så vi får väl fortsätta kapa skylthållarna Citera
pools July 28, 2008 Report July 28, 2008 Hej!Jag gjorde en plåt som passade i hållaren och målade den vit. Den svartaramen runt reg.plåten målade jag också vit. Det är ingen bra bild, men det vitai bilden är reflexen som lyser eftersom bilden är tagen med blixt. Det grå runtomkring är egentligen vit färg. Reg.skylten kläms fast på rätt ställe när manskruvar fast hållaren.Ingen på besiktningen har nånsin sagt nåt om detta. En kille bara tittade litenärmare på skylten eftersom han trodde att den inte var äkta. Men när hansåg chassinr. på plåten godtog han den.Mvh. Citera
bjope45 July 28, 2008 Report July 28, 2008 Jag gjorde likadant men tog en högblank rostfri.Fyra skruvhål och Vägverkets "USA-skylt" kläms fast snyggt och prydligt.Besiktningen hade inget att tillägga... Citera
Sundgren cmc1227 August 4, 2008 Report August 4, 2008 Även jag har nu beställt de små nya USA skyltarna, men det verkar lite svårt att hitta enkla krom ramar till dem. Vill helst ha helt utan text...och då blir de svarta i plast, inte så snyggt kanske.. Citera
Recommended Posts