Chili July 28, 2008 Report July 28, 2008 Aloha!Är på väg att köpa mig en Mustang.Har bestämt mig för att det ska bli en GT Coupé med manuell vxl-låda med Premium Package (åtminstone...)Frågan nu är om det är någon större skillnad på årsmodellerna under perioden 05-07?? Dvs om det är några större avgörande förbättringar som gjords på dom senare modellerna, eller om det endast är miltal och skick som spelar roll när jag ska välja bil? Citera
mill July 28, 2008 Report July 28, 2008 Tror det är rätt många småfel fixade, framförallt mellan 05 och 06 iaf. Har hört ngt om att de bytt tankarmatur också ngn gng så att det ska bli lättare tanka, men det vet kanske ngn annan bättre. Man får dessutom en fin plastkåpa på motorn på den nyare modellerna Ja och så finns vissa färger bara på vissa årsmodeller (tex mineral grey finns bara på 05) Citera
Daniel Linde July 28, 2008 Report July 28, 2008 Tankarmaturen är ett känt fel på 05 och en bit in på 06 har jag för mig.Det är dock inget som jag personligen haft "större" problem med utan det har alltid gått att tanka ibland med väldigt lite bekymmer Även har några bilar tillverkade fel på programmet för Airbagen, detta löser man dock med en programuppdatering. Kostar inte så mycket heller har jag för mig Grufman skrev nånstans. Citera
Alabama Grill July 28, 2008 Report July 28, 2008 Jag har en 07a och den har en grymt bra liten sak och det är att i armstödsfacket sitter det en Aux ingång, perfekt att kunna köra mp3spelaren igenom. Du har även TPMS (sensorer i däcken, känner av däcktrycket). Kommer inte på nåt med just nu... Citera
Chili July 29, 2008 Author Report July 29, 2008 Tackar för info!Det är mao inga större konstruktionsfel som behövts rättats till på senare modeller...Och då finns det ju fler färger att välja på och det blir ju nu inte så lätt....Hmmm däcksensorer är ju inte helt fel, hade det på Corvetten och tyckte det var lite löjligt tills att jag i hög fart plötsligt fick larm saktade ner direkt och mycket riktigt så var luften på väg ur pga av att ngn tappat en "Grabber". Det fina med det hela var att systemet upptäckte punkan före mig.... Citera
Recommended Posts