Jump to content

Recommended Posts

Hej

Nu är det så att jag ska innförskaffa mig en ny bil.

Men valet står mellan två mustanger.

1994-1998 GT 215hk 390nm

ELLER

1999-2004 V6:a 190hk ?nm

Någon som kört båda dessa modeller? Hur är skillnaden i effekt?

Jag är som ett litet barn då det gäller bilar så det leks en hel del. Så effekten är viktig och nån trimmning av v6or ser jag som ganska meningslös.

Vilka fler skillnader är det på bilarna?

Kommer provköra båda modellerna innan köp självklart men kan ni hjälpa mig få en uppfattning redan nu om vad v6:an duger till? Släpper den lätt på tort? saknar man ljudet från v8:an eller glömmer man bort det eftersom den är så snygg? :D

Alla råd är välkommna.

Jag säger V8 bara för att. Troligen lättare att sälja nästa gång du ska byta bil. Sen går det att bus köra med en volvo 142 och göra 11or men man måste pressa bilen samma sak gäller mellan v6-v8 mer pullver ju roligare har man. Eller så kan man sätta på smala däck då spinner det fint :lol::lol::lol:

Självklart ska man ha en V8 (eller fler cylindrar ;)

Har inte provat en Mustang V6, men jag har ägt båda Camaro och Firebird med V6a. Båda två gick fint, men ingenting slår mullret från V8an. (Plus det finns lite mer pulver naturligtvis).

Jag har en fin 97a GT som jag funderar på att sälja. Bara för att jag är lite sugen på en Corvette C5.

Den är grön metallic, gått bara 7000mil och nybes. idag (u.a).

Självklart ska man ha en V8 (eller fler cylindrar ;)

Har inte provat en Mustang V6, men jag har ägt båda Camaro och Firebird med V6a. Båda två gick fint, men ingenting slår mullret från V8an. (Plus det finns lite mer pulver naturligtvis).

Jag har en fin 97a GT som jag funderar på att sälja. Bara för att jag är lite sugen på en Corvette C5.

Den är grön metallic, gått bara 7000mil och nybes. idag (u.a).

Okej :)

Tack för era råd, jag har nu prov kört en v8:a och måste säga att jag är fast.

Det blir helt klart en GT, inget slår ljudet.

Tack för erbjudandet men tyvär går inte gröna bilar hem hos mig :) smaken är olika.

Även om 99-04 mustang är snyggare så är det ju faktist så att för mig är det viktigaste att den är rolig att ratta. :D