b1engan August 10, 2008 Report August 10, 2008 Hej Jag måste fråga en sak Jag beställde tändstift till min musse från Hansen Racing men när jag fick dom passade dom inte trots att dom gick på regnr(svensksåld)det är en -72 med 302maskin i det är små stift men dom som jag har är störrekan det vara så att det sitter en annan kam i eller vad vet någon var man kan se vilken kam som sitter i Tacksam för svar Citera
Per Berglund August 10, 2008 Report August 10, 2008 Förmodligen är din motor eller toppar utbytt.Äldre 302 från 60-talet har stora stiftNyare 302 på 70-talet har små stiftStiften kan du säkert bara byta hos Hansen Minns inte exakt årtal Ford gick över till små stift men det är möjligt det var 1971Har inget med kammen att göra och du kan inte heller identifiera vad det är för kam. Citera
CMC 1061 Berra August 10, 2008 Report August 10, 2008 Ibland går det indentifiera kammen. Bakom bröstkåpan. Men det är väldigt osäkert att man ser något överhuvudtaget. Det är bättre att skaffa en kamskiva. För att sätta på vevaxeln där remskiva och damper sitter.sedan är det till och dra motorn för hand och mäta hurmycket det öppnar uppe vid ventilen. Då får du fram värderna på kammen. Om det är ett måste. Det är mycket jobb för en standard kam eller en moderat kam. Skulle inte själv lägga ner så stor energi på detta. Kamskiva köper du hos Hansen med om du vill göra detta. Glöm inte att ha stiften ur. Annars blir det väldigt jobbigt. Eller köp en bok som beskriver motorbyggen eller blueprinting. Där kan se hur du bär dig åt med riktig beskrivning.Berra Citera
Recommended Posts