J-E Christiansson August 11, 2008 Report August 11, 2008 Har köpt via NPD en Rally-pack. Enl. medföljande kopplingschema skall ledningen från + på spolen ha ett motstånd på 1,3 ohm.Bilen har en motståndskabel idag från tändningslåset till spolen,så att den alltid matas med ca 8 V. Det finns ingen ledning från startmotorn som i starten matar spolen med 12 V.Behöver jag då åndå ha ett motstånd i kabeln från spolen till varvräknaren?? Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 11, 2008 Report August 11, 2008 Hej.Själva varvräknaren skall kopplas in mellan tändningslåsoch motståndskabeln till tändspolen, om den kopplas inutan motstånd går varvräknaren fel och efter en tid såpajar den. Det finns alltså en gummerad rosa kabel som är motstådskabel,den är ansluten till tändningslåset med en skarvkontackt original, dra isär skarven och koppla in varvräknarenmellan dessa hane och hona. Citera
CMC 1061 Berra August 11, 2008 Report August 11, 2008 Eller om du skaffar shop manual. så står det med bild hur du ska gå till väga. dessutom är den ovärdelig när man ska skruva.Berra Citera
J-E Christiansson August 12, 2008 Author Report August 12, 2008 Tack Lars, hade inte fattat att den skulle kopplas i serie från tändningslåset, nu går den bra, kanonfin nyproduktion. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.