Jump to content

Recommended Posts

Har köpt via NPD en Rally-pack. Enl. medföljande kopplingschema skall ledningen från + på spolen ha ett motstånd på 1,3 ohm.

Bilen har en motståndskabel idag från tändningslåset till spolen,så att den alltid matas med ca 8 V. Det finns ingen ledning från startmotorn som i starten matar spolen med 12 V.

Behöver jag då åndå ha ett motstånd i kabeln från spolen till varvräknaren??

Hej.

Själva varvräknaren skall kopplas in mellan tändningslås

och motståndskabeln till tändspolen, om den kopplas in

utan motstånd går varvräknaren fel och efter en tid så

pajar den. :(

Det finns alltså en gummerad rosa kabel som är motstådskabel,

den är ansluten till tändningslåset med en skarvkontackt

original, dra isär skarven och koppla in varvräknaren

mellan dessa hane och hona. 8);)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...