August 11, 200816 yr comment_58867 Har köpt via NPD en Rally-pack. Enl. medföljande kopplingschema skall ledningen från + på spolen ha ett motstånd på 1,3 ohm.Bilen har en motståndskabel idag från tändningslåset till spolen,så att den alltid matas med ca 8 V. Det finns ingen ledning från startmotorn som i starten matar spolen med 12 V.Behöver jag då åndå ha ett motstånd i kabeln från spolen till varvräknaren??
August 11, 200816 yr comment_58868 Hej.Själva varvräknaren skall kopplas in mellan tändningslåsoch motståndskabeln till tändspolen, om den kopplas inutan motstånd går varvräknaren fel och efter en tid såpajar den. Det finns alltså en gummerad rosa kabel som är motstådskabel,den är ansluten till tändningslåset med en skarvkontackt original, dra isär skarven och koppla in varvräknarenmellan dessa hane och hona.
August 11, 200816 yr comment_58875 Eller om du skaffar shop manual. så står det med bild hur du ska gå till väga. dessutom är den ovärdelig när man ska skruva.Berra
August 12, 200816 yr Author comment_58926 Tack Lars, hade inte fattat att den skulle kopplas i serie från tändningslåset, nu går den bra, kanonfin nyproduktion.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.