Fröberg August 13, 2008 Report Share August 13, 2008 Hej,som jag har sagt tusen gånger är nu min bil snart i Stockholm. dock har jag ett litet dilemma och tänkte se vad ni har att komma med.Bilen saknar reg.skylt. och således får man inte köra bilen på Svenska vägar. Jag kan ansöka om tillfällig reg.skylt samtidigt som ursprungskontrollen. Ursprungskontrollen kan jag bara ansöka om när bilen är förtullad och momsad.Hur löser man detta? Helst av allt vill jag börja köra bilen direkt! Någon som har några tips?Att köra utan skyltning kostar 1500 kr i böter... + att jag inte kan försäkra bilen.Någon som har ett par regskyltar från USA som jag får låna. Man får köra på USA skyltning 1 vecka. Och vem kan ta reda på om det är orginal som sitter på?Någon som kan tänkas hyra/låna ut en tillfällig regskyltning, såna som bilhandlarna har Måste funka?Andra tips? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Micke* August 13, 2008 Report Share August 13, 2008 Hör med någon bilfirma. dom har grönaplåtar för tillfälligt bruk.Jag körde hem min från Gbg med en sådan (50mil) . Bilen är trafikförsäkrad genom grönplåten.// Micke. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 August 13, 2008 Report Share August 13, 2008 Hej.Kom ihåg att det är en fruktansvärd självrisk på gönplåtar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fröberg August 13, 2008 Author Report Share August 13, 2008 Hej.Kom ihåg att det är en fruktansvärd självrisk på gönplåtar. Säkert billigare än att köpa ny bil om något skulle hända. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr Frelin August 13, 2008 Report Share August 13, 2008 Vet en som körde 120 mil helt utan... lagen är rätt skumt skriven... om bilen är godkänd för trafik i det landet den kommer ifrån får man köra 1 vecka från att den kommer in i landet... men å andra sidan måste man ha reg.skylt för att få köra... Så det ställer ju till det då man importerar från USA...En tillfällig trafikförsäkring går alltid att lösa oavsett om du har skyltar eller ej så då snackar vi 1500 om det blir nåt... försäkra den på chassinumret istället. Och...kör på natten... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fröberg August 13, 2008 Author Report Share August 13, 2008 Vet en som körde 120 mil helt utan... lagen är rätt skumt skriven... om bilen är godkänd för trafik i det landet den kommer ifrån får man köra 1 vecka från att den kommer in i landet... men å andra sidan måste man ha reg.skylt för att få köra... Så det ställer ju till det då man importerar från USA...En tillfällig trafikförsäkring går alltid att lösa oavsett om du har skyltar eller ej så då snackar vi 1500 om det blir nåt... försäkra den på chassinumret istället. Och...kör på natten... Jag har tecknat en 30 dagars försäkring hos Folksam. Den täcker transport från hamnen och hem samt mellan besiktningarna. Vore skönt att slippa 1500 kr... Får köpa skyltar i en leksaksbutik, för hur fan ska polisen veta om dem är riktiga eller inte? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
frasse August 13, 2008 Report Share August 13, 2008 Förslag I:/frasse Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fröberg August 13, 2008 Author Report Share August 13, 2008 Förslag I:/frasse Hahahahah Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Micke* August 13, 2008 Report Share August 13, 2008 Köpte en mindre reg. plåt fram 300x90 Köpte här http://www.dekal-dekor.se/Snabb leverans med .// Micke. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Holm CMC1740 August 13, 2008 Report Share August 13, 2008 Så här i efterhand kan jag berätta hur jag gjorde. Nu var det ganska enkelt i mitt fall då kompisen har en röd samma årsmodel och min var då jag köpte den röd så då förstår ni säkert hur vi gjorde då jag var tvungen att flytta den 15 mil Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony.S CMC 2246 August 13, 2008 Report Share August 13, 2008 Jag hade tidigare 2 st Porsche 928-V8 i samma färg en -79 en-78, det vara att flytta plåtarna eftersom en brukade var avställd :-- Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger August 13, 2008 Report Share August 13, 2008 Jag har för mig att ska du använda en grönplåt så måste bilen tillhöra grönplåtens ägare. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelle cmc 375 August 13, 2008 Report Share August 13, 2008 Ny signatur Roger Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Holm CMC1740 August 14, 2008 Report Share August 14, 2008 Ny signatur Roger fast han har glömt att skriva dit den andra bilen av fin årsmodel Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts