Jump to content

Köpa Mustang?


Gäst

Recommended Posts

Helt ny här på forumet.

Gått och småfunderat lite i 3 år(!) på en GT V8.

Kanske dags att slå till och hitta rätt bil till vinterpris?

Provkörde en "polares-polare" vinröda cab med aut. idag och jösses, den rörde på sig ordentligt!

Saknade dock det där bongotrumm mullrande V8:a ljudet och motorn kändes lite "toppig" men f-n vad jag gillar den här bilen. Den är urläcker och riktigt riktigt snygg, kändes stabil på vägen och inget svajj i styrningen.

Har kollat försäkring på bilsport & mc (moderna försäkringar) och dom skulle ha 18 000/hel-helår för en import 05:a. DYRT!

Stockholm - 40 år.

Kollar med insplanet nu och avvaktar lite...

Val av bil kommer bli svårt, mina tankar följer här.

Tar gärna emot synpunkter!

05:a mineral grey (blocket) 500 mil 228 000:- prutbar?

+Bra pris, rätt färg

-Barnsjukdommar, ingen garanti, killen ska byta olja själv innan försäljning?

http://www.blocket.se/vi/17497348.htm?ca=11_s

08:a svart De Luxe (importfirma) 400 mil 260 000 + EU-anpassning

+Bra pris, nästan ny bil

-Ingen garanti, inte 1:a val färg

08:a färg? Svensk bilhandlare 0 mil ca. 330 000:-

+3-års garanti, fri service första året, ny bil, tryggt köp

-Väsentligt mer pengar

Är sugen på 05:an, bilen är som ny (aldrig körd i regn) och jag gillar färgen samt är inom mitt ekonomiska utrymme för kontant affär.

Lite oroad bara för ev. barnsjukdomar men det kanske är något som Grufman el annan kan fixa om det är saker som stör?

Kollar givetvis carfax på denna eller om någon vänlig här har möjligheten?

Å andra sidan, jag lägger bara till 40 000 samt 15 000(?) för EU-anpass/reg bes och jag har en nästan ny 08:a iof utan garanti.

Och lägger jag ytterliggare ca 60 000 får jag en sprillans ny, med trygg garanti och en ny är ju alltid en ny...

Ja, det går väldigt mycket runt i huvudet nu :-/

Mvh Arno

Link to comment
Share on other sites

tycker att om du har pengarna så ska du helt klart köpa den nya med garanti , garanti och köpt på firma är guld värt när något krånglar.

IF var billigast när jag skaffade försäkring på min 06a , 12000 helår är kanske inte så billigt men trygg-hansa skulle ha 18900 helår.

Link to comment
Share on other sites

Räkna med 10% att pruta.... å försäkring - ja det låter himla dyrt...

Tänk - ska jag åka hela året? Kolla med Ford försäkring!

Priserna kommer att gå ner lite i höst - men stabilisera sig i vinter (dollarn på väg upp) :!::?:

Tålamod och noggranhet (kolla VIN, krock å så) är att rekommendera - å så bli inte dumsnål. (jag menar - skulle gladeligen betala 15.000 för att få en riktig garanti från en seriös handlare)

Bor du i 08-området - så har du en fördel jmfrt oss från landet - Grufman kan mycket om nya mussar. Glimmrande snabb på reservdelar (även äldre häckar) - å så bra tips här på forumet.... datorer å hela sk-n.

Om jag fattar 05+ ägandet - så är det vare sig barnsjukdomar, försäkring eller inköpspris - utan hur mycket stålar man vill lägga på trim, styling, traktordäck osv..... Där har du ditt "svarta hål".... 8)

Satsa på rätt modell och färg - som du kommer tycker om. Då har du din musse lite längre - och livet leker hela tiden. Blir billigare oxå ;)

Jepp - så ere'

Tillägg: Blockets 05:a garanterat intagen i spekulation. Kolla upp ordentligt. Å så - hur länge vill man ligga ute med stålar om man köpt en bil för att tjäna lite oskattade pengar :?:

Varför inte importera själv? (eller m.h.a. proffs - då får du vad du vill ha och oftast får du vad du betalar för.....)

Link to comment
Share on other sites

Hade just börjat bestämma mig för den svarta 08:an men då visar det sig att det är en De Luxe vilket bildnamnet antyder och att dessa har TYG-KLÄDSEL. NEEEEEJJJ!!!!

Link to comment
Share on other sites

Jag Jonas o Niklas på World Wide Motors dammsuger just nu USA:s sortiment av svarta Mustanger. :--

Riktigt bra killar verkar det vara, och tåliga. Jag frågar, mailar, undrar, vrider o vänder och dom svarar så snällt på allt jag undrar!

Tog alltså rådet att importera via proffs och få den bil jag vill ha.

Fortsättning följer............ 8)

Link to comment
Share on other sites

Tack.

Jorå, surfat sönder handlederna sista dagarna och hittat en nu!

Hoppas hoppas dom går med på mitt bud, annars får jag/vi leta vidare.

Vet vad jag vill ha nu, det känns iaf bra! 8)

Link to comment
Share on other sites

Då var det färdigt.

Får hem denna om några veckor.

Svart m rött skinn o auto lågmilare gjorde att det inte fanns så många att välja på, så det blev en utan vinge men det är iof bra så jag även där - får vad jag vill ha.

Link to comment
Share on other sites

Grattis, det är en jäkla kul kärra du köpt, njuter varje gång jag är ute och rullar.

Hur kul som helst när gubbar i T5:or kommer och ska dra ikapp. :twisted:

Gubbar i T5:or ..... Vad är det för nåt? T5 - är det en Audi? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Tack, jag gillar svart och det röda skinnet har en mjuk ton och inte så skarpt som det blir på foto.

Fälgar är svårt, måste kolla på Era kärror innan jag kan bestämma mig.

Kollade på en Bullit idag på fyndgaraget, oj oj oj, jag gillar RETRO!

Den var riktigt snygg UTAN bakvinge, iof lite lägre än vanliga GT:n men vi får se. 18" Bullitfälgar var mulligt med!

CAI med chip samt slutdämpare m rör ska iaf beställas. (se nytt inlägg).

10-12 veckor tills den står klar o färdig här hemma? Får köra tills snön lägger sig som den nästan aldrig gör i Stockholm. :--

Link to comment
Share on other sites

Grattis Arno!

Visst har du några låååånga veckor framför dig men du har ju affären klar :D

Går själv fortfarande omkring i ett lyckorus och springer ut i garaget varje hel och halvtimme för att "bara kolla lite"......

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Bilen försenad ca 1 vecka, står i Tyskland och dom (utskeppningshamnen) har shabblat med papprena. ÅÅÅÅÅNGEST! :shock:

Link to comment
Share on other sites

Trist väntan Arno.... måste kännas pyrt när det dessutom är väntan pga shabbel och dessutom med vintern i antågande...

Men det blir säkert några fina höstdagar ett tag till. Jag kollade min mätare idag och jag har lagt på 223 mil sedan jag fick min bil den 22/8 och då har den endast använts torra dagar (och en hel del kvällar när familjen somnat...) för lite rekreationscruise, snacka om beroende :D:D (men det blir en låååång vinter....)

Link to comment
Share on other sites

Fick besked av Jonas o Niklas på WWI att bilen är lastad och på väg.

Dom löste det hela snabbt, bara 3 dagar extra väntan...

Glad igen :D

Link to comment
Share on other sites

Nu står den redan i Stockholm i inhägnad. Jag o grabben satte av i rask fart och stod å dregla utanför staketet. Då kom en biltransport och vi fick komma in å titta.

Den är verkligen precis vad jag ville ha, den ser kanon ut utan bakspoiler och jag skulle också kunna tänka mig den med orginalhjulen, fast jag ska byta. Ingen sänkning heller, jag gillar den som den är! Fi f-n vilken kärra - pojkdrömmen är uppfylld. Den är SÅ mycket snyggare i verkligheten än på bild.

Nu väntar vi på papper som är lite efter, men den är ju hemma iaf.

:P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...