evert cmc1622 August 18, 2008 Report August 18, 2008 Hej!! Denna fråga har varit ute på forumet för tror jag.Hittade dessa BLUE LED ARROWS FORD MUSTANG ROUSH SALEEN STEEDA LIGHTS på Ebay undrar om dom är dom är godkända i sverige på besiktningen? Verkar lätta att montera.Skickar länken:http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BLUE-LED-ARROWS-FORD-MUSTANG-ROUSH-SALEEN-STEEDA-LIGHTS_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33713QQihZ008QQitemZ180276675596QQrdZ1QQsspagenameZWDVW Citera
Corvette August 19, 2008 Report August 19, 2008 får väl be nån etsa in e-märkning på dem så är de godkända efter det... Citera
tomasaxel August 19, 2008 Report August 19, 2008 EuroEffects has earned TUV ISO9001:2000 Certificate, E-Mark from Eu, and DOT approved in America. Most of our products have Patents approved in China, America, and Korea. E-märkningen är inga problem Men färgen är inte rätt, det skall ju blinka orange. Dom fanns i åtta "exotic colors" men tyvärr inte rätt färg Sen verkar dom vara tänkta att montera på glaset, då syns dom ju bara bakifrån. Man skulle kanske lyckas få på dom på "framsidan" av spegeln, men frågan är hur bra det fäster på plasten där. Citera
Tommyax August 19, 2008 Report August 19, 2008 EuroEffects has earned TUV ISO9001:2000 Certificate, E-Mark from Eu, and DOT approved in America. Most of our products have Patents approved in China, America, and Korea. E-märkningen är inga problem Men färgen är inte rätt, det skall ju blinka orange. Dom fanns i åtta "exotic colors" men tyvärr inte rätt färg Sen verkar dom vara tänkta att montera på glaset, då syns dom ju bara bakifrån. Man skulle kanske lyckas få på dom på "framsidan" av spegeln, men frågan är hur bra det fäster på plasten där.Sätt er in i vad Emärkning innebär.En ficklampa är också Emärkt.Blå är absolut förbjudet.Sedan måste blinksekvensen vara synkad med övrig blinkers.Sedan hur snyggt är det på en skala?Min mening är att det är skrattretande fult,,,/Tommy. Citera
tomasaxel August 19, 2008 Report August 19, 2008 Sätt er in i vad Emärkning innebär. En ficklampa är också Emärkt. Blå är absolut förbjudet. Sedan måste blinksekvensen vara synkad med övrig blinkers. Sedan hur snyggt är det på en skala? Min mening är att det är skrattretande fult,,, Håller med om att det nog inte är så snyggt.För att förtydliga:E-märkning, känner man igen genom att det är en rund ring.I ringen skall det stå E (för europa) med en siffra bakom. Siffran talar om godkännandeland, tex sverige=5, tyskland=1. Godkännandeland har i sig ingen betydelse. MAO det måste inte vara en 5:a för att vara godkännd i sverige.Ovanför detta skall det stå en 5:a som står för sidoblinkers.1 om det är blinkers fram och 2:a blinkers bak.Nu framkom det inte av bilderna (inte vad jag såg i all hast) om denna märkning finns, men EuroEffects has earned TUV ISO9001:2000 Certificate, E-Mark from Eu, and DOT approved in America. Most of our products have Patents approved in China, America, and Korea. Tolkade jag iallafall som det är stor chans att märkningen finns.Blå är absolut förbjudetJa...Och sen måste även blinkers på sidan kunna uppfattas i rätt vinklar, så därför så faller dom som sagt på att dom monteras på glaset, då dom bara syns bakifrån. Citera
Dr Frelin September 3, 2008 Report September 3, 2008 Kom ihåg att E-märkta reflex bak är inget krav ifall det är en import för eget bruk utan originalen i glasen ska räcka… ta med reflexerna och klagar dom så drar du dit dom med dubbelhäftande... Inte? Vart kan man läsa om detta?Vägverkets författningssamling, 2003:25 http://www20.vv.se/vvfs/lagrum_dokument ... ng=2003:25[/quote:2lp75e1s]Borde också innebära att en tidig 05:a inte behöver ha blinkers på skärmarna heller... eller... Nån som vet när dom första 05:orna togs i trafik? Citera
Recommended Posts