cabriolet September 24, 2008 Report September 24, 2008 Har köpt Steeda shorty headers, läste någonstans här på forumet att man måste lyfta motorn för montage av dessa, någon som vet, skall ta ca 6 timmar att montera enligt Amercian racings sida.Hur har ni gjort med Lambda sonderna, har förstått att där finns 4 stycken??? Citera
Corvette September 24, 2008 Report September 24, 2008 de e ju nicke med sin Shelby... vanlig har jag aldrig hört att du behöver göra det med... vi har ju bara 4,6l och han 5,4l... Citera
cabriolet September 24, 2008 Author Report September 24, 2008 Låter bra att man inte behöver lyfta motorn, även bra vad gäller Lambdasonderna, behöver man äåndra programvaran vid byte av headers, har SCT X3 och cold air intake Citera
Corvette September 24, 2008 Report September 24, 2008 jag skulle ju ha skaffat en ny mapp för det... Citera
NickeH cmc 600 September 24, 2008 Report September 24, 2008 Vanligaste är nog absolut att man slipper lyfta motorn... Min var nog ovanligt bökig... Sen ska jag väl va uppriktig och erkänna att jag inte lyfter och monterar själv... Ja, annat än plånboken då! Men den väger ju inte så mycket längre... Citera
tomasaxel September 24, 2008 Report September 24, 2008 Låter bra att man inte behöver lyfta motorn, även bra vad gäller Lambdasonderna, behöver man äåndra programvaran vid byte av headers, har SCT X3 och cold air intakeLite tips:Ha bilen på en lyft. gör bilen strömlös.Demontera båda muttrarna till motorkuddarna 15mm om minnet ej sviker. Ta bort luftrenareburken dra ut vänster grenrör uppåt framåt. Tag en st vxl-låde domkraft lyft motorn några cm, demontera starten, trä ner höger grenrör bakåt.Färdigt på 3-4 tim om inget strular.Nej, du behöver ingen tune för det, jag har med SCT's tune för CAI, det funkar fin fint.Dock så har jag funderat på att beställa en tune från Bama, det kan nog ge ett par extra pållar. Citera
andreas-cmc 1562 October 8, 2008 Report October 8, 2008 och lamda sitter inte på grenröret... De främre O2 sensorerna sitter på grenrören.Synd att du bor i Malmö. Annars kunde du kommit förbi. Har monterat ett gäng headers i år på både Mustang GT och GT500 Citera
Daniel Linde October 11, 2008 Report October 11, 2008 Jag har ju long tubes på min och då flyttar man bak de främre o2 sensorerna och då måste man mappa om annars får man error meddelande. Då det tar längre tid för avgaserna att nå dem efter konverteringen. De bakre o2 sensorerna tar man bort och stänger av med mappningen för att inte få några fel koder.De bakre kontrollerar endast att avgaserna är renade och det behöver vi ju inte veta För att montera mina va man tvungen att lossa motorn och höja den lite granna. Citera
Recommended Posts