Garagekungen Posted October 5, 2008 Report Posted October 5, 2008 Vad är det här för toppar på bil hittar bara nummer 9L6 och gjutnummer svårt att tyda L6 531?. motor har nummer är DOAE-J det har jag hittat ,men topparna är svåra dom är 4w toppar såg jag när jag bytte insug grymt stora hål. någon som vet Quote
JohnB Posted October 5, 2008 Report Posted October 5, 2008 Vad är det här för toppar på bil hittar bara nummer 9L6 och gjutnummer svårt att tyda L6 531?. motor har nummer är DOAE-J det har jag hittat ,men topparna är svåra dom är 4w toppar såg jag när jag bytte insug grymt stora hål. någon som vet http://www.mustangtek.com/heads/Heads.htmlD0AE-6090-J 70 Ford Mustang351C-2V heads In Valve 1.946" - 2.046"Ex Valve 1.6495" - 1.6595"Stemmer bra med datum kod 9L6 = 6 November 1969.John Quote
Nenne Posted October 5, 2008 Report Posted October 5, 2008 Vad är det här för toppar på bil hittar bara nummer 9L6 och gjutnummer svårt att tyda L6 531?. motor har nummer är DOAE-J det har jag hittat ,men topparna är svåra dom är 4w toppar såg jag när jag bytte insug grymt stora hål. någon som vet Gjutnummer D0AE-J stämmer http://raceabilene.com/kelly/hotrod/engine2.html nedan med ett 2-bultat block från 1971, använts för 4V motorer. Topparna är märkta med en 2:a eller 4:a så om Du inte kan läsa något gjutnummer på dem så kanske den siffran går att läsa.2V topp.351M toppar saknar märkninghttp://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... 2s_150.jpg Quote
Garagekungen Posted October 5, 2008 Author Report Posted October 5, 2008 Tack för hjälpen var ut och kollade på topparna och hittade nummer 5 på kortsidan och på fler platser på topparna. Quote
Nenne Posted October 6, 2008 Report Posted October 6, 2008 5:an är antagligen bara ett modellnummer som gjuteriet använt sig av internt (för att kunna spåra eventuella felaktigheter bakåt i processen). Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.