Tony.S CMC 2246 Posted October 8, 2008 Report Posted October 8, 2008 Rev ur stolar och matta ikväll, och hittade något intressant. Bensinkort med sista datum 1975. Tala om maching bil .Det ena låg under stolen,det andra under konsollen. Det talar för att stolarna aldrig har varit ute Bilen är som den lämnade fabriken 1973 med passanger list under isoleringen. Ett hål i golvet bakom förasätet,troligen har någon skadat golvet med något, resten som nytt. Sedan verkar det som troligt att bilen aldrig har lämnat norra USA, eftersom den är såld ny där,och jag köpte den i New York där den sista ägaren haft den i 9 år. Quote
Janne Holm CMC1740 Posted October 8, 2008 Report Posted October 8, 2008 Jag hittade en isskrapa i ventilationssystemet på min cab Men det är ju klart den har gått i Minnesota Quote
fast_back Posted October 9, 2008 Report Posted October 9, 2008 Svincoolt!Va fint skick det va på korten också, efter att legat under stolen i nästan 35 år. Quote
Tony.S CMC 2246 Posted October 9, 2008 Author Report Posted October 9, 2008 Nja, de skall sitta någonstans i bilen,höjer säkert värdet synd att varken exxon eller mobil finns i Sverige,kanske kunde tankat med dem Quote
bege Posted October 9, 2008 Report Posted October 9, 2008 Nja, de skall sitta någonstans i bilen,höjer säkert värdet synd att varken exxon eller mobil finns i Sverige,kanske kunde tankat med dem Om dom funnits kanske du till och med hade fått 75 års priser på bensinen Quote
Chili Posted October 9, 2008 Report Posted October 9, 2008 Nja, de skall sitta någonstans i bilen,höjer säkert värdet synd att varken exxon eller mobil finns i Sverige,kanske kunde tankat med dem Då kan du ju testa dom nästa gång du går på krogen Quote
Tobias CMC1505 Posted October 9, 2008 Report Posted October 9, 2008 Min bror köpte en Volvo 940 som gått som Taxi i Sthlm.När han rev ner undertaket så ramlade det ner en liten påse med vitt pulver. Quote
Peter /Cobra Posted October 9, 2008 Report Posted October 9, 2008 helgen räddad! hehe nej men tänk om man t.ex skulle bli stoppad i tullen o de har med hund.. lagom kul! Quote
Tony.S CMC 2246 Posted October 10, 2008 Author Report Posted October 10, 2008 När jag rev bort mattan fram,hittade jag original tillverkningslistan över bilen helt intakt där kan man läsa all utrustning på bilen, och kan jämnföra med Marti rapporten om den stämmer. Titta bara på golvet Hur många -73 har sådana golv orenoverade Quote
bege Posted October 10, 2008 Report Posted October 10, 2008 När jag rev bort mattan fram,hittade jag original tillverkningslistan över bilen helt intakt där kan man läsa all utrustning på bilen, och kan jämnföra med Marti rapporten om den stämmer. Titta bara på golvet Hur många -73 har sådana golv orenoverade Hoppas verkligen min ser ut nåt sånt här under mattan här behövs ju inte ens slipas Quote
tiptop Posted October 10, 2008 Report Posted October 10, 2008 Bege , Har du inte kollat golvet innan du köpte...??? Quote
bege Posted October 10, 2008 Report Posted October 10, 2008 Bege , Har du inte kollat golvet innan du köpte...??? Jo jag har nog kollat allt som går att kolla på korten man fått. Jag synar dom för varje grej som sker på Fröbergs Västbos och Tobias trådar om jag kan se nåt liknande på mina kort.Skall bli spännande när den till slut kommer till Göteborg. Lite pirrigt är det allt det måste man erkänna Quote
JohnB Posted October 10, 2008 Report Posted October 10, 2008 När jag rev bort mattan fram,hittade jag original tillverkningslistan över bilen helt intakt där kan man läsa all utrustning på bilen, och kan jämnföra med Marti rapporten om den stämmer. Titta bara på golvet Hur många -73 har sådana golv orenoverade Rena lottvinsten. Spara den noga. Sellan den er i så bra skick.John Quote
Tony.S CMC 2246 Posted October 10, 2008 Author Report Posted October 10, 2008 När jag rev bort mattan fram,hittade jag original tillverkningslistan över bilen helt intakt där kan man läsa all utrustning på bilen, och kan jämnföra med Marti rapporten om den stämmer. Titta bara på golvet Hur många -73 har sådana golv orenoverade Rena lottvinsten. Spara den noga. Sellan den er i så bra skick.John[/quote:2yhaglxw]Får nog gå och köpa en triss i morgon Quote
JohnB Posted October 11, 2008 Report Posted October 11, 2008 När jag rev bort mattan fram,hittade jag original tillverkningslistan över bilen helt intakt där kan man läsa all utrustning på bilen, och kan jämnföra med Marti rapporten om den stämmer. Titta bara på golvet Hur många -73 har sådana golv orenoverade Rena lottvinsten. Spara den noga. Sellan den er i så bra skick.John[/quote:hl27glke]Får nog gå och köpa en triss i morgon [/quote:hl27glke]Køp en for meg også John Quote
ThomasFB Posted October 12, 2008 Report Posted October 12, 2008 När jag rev bort mattan fram,hittade jag original tillverkningslistan över bilen helt intakt där kan man läsa all utrustning på bilen, och kan jämnföra med Marti rapporten om den stämmer. Titta bara på golvet Hur många -73 har sådana golv orenoverade Rena lottvinsten. Spara den noga. Sellan den er i så bra skick.John[/quote:j1tlgr55] Ojjj- den var välbevarad trots det utsatta läget.. vanligtvis brukar listan se ut som om den gått genom en köttkvarn. Vissa tillverkare stoppade in listan under baksätet, mellan säckväven och stålfjädrarna. Detta medförde att arket förr eller senare revs sönder.På vissa ex, där knappt någon ens suttit i baksätet, kan man hitta ett lika fint dokument, men det är inte vanligt. En annan användbar placering var utanpå handskfackets insats, fästad med tejp. Där placerade dokument har klarat tidens tand, om inte vindrutans tätning har läckt på vägen.... Quote
Tony.S CMC 2246 Posted October 12, 2008 Author Report Posted October 12, 2008 Det fanns en likadan på passagerarsidan. men den var totalt oläsbar på grund av att där har det nog kommit in fukt på golvet,kanske från värmepaketet Quote
Tobias CMC1505 Posted October 12, 2008 Report Posted October 12, 2008 Jag hitta 1 cent från 196x någonting.Men den kan ju ha slinkat dit när som helst. Tört. Quote
Recommended Posts