Jump to content

Recommended Posts

Jag kan bara hålla med Pernolf... Vi har monterat ett bra gäng, alla är nöjda och märker skillnad. Mätningar med Live Wire påvisar också detta.

Jag har sålt en hel del av Steeda Cold air intake med tune, och en hel del x-pipor och slutrör. (med en hel del så menar jag en hel del.)

jag har dessutom provkört "före och efter" och har även pratat med kunderna om hur dom upplevt. Alla säger att det är skillnad, dom flesta märker en stor skillnad, inte bara ljudmässigt.

skulle jag köpa en mustang 05+ så skulle jag montera CAI+tune, byta slutrör och sänka den det första jag gjorde.

Jag kan bara hålla med Pernolf... Vi har monterat ett bra gäng, alla är nöjda och märker skillnad. Mätningar med Live Wire påvisar också detta.
Jag har sålt en hel del av Steeda Cold air intake med tune, och en hel del x-pipor och slutrör. (med en hel del så menar jag en hel del.)

jag har dessutom provkört "före och efter" och har även pratat med kunderna om hur dom upplevt. Alla säger att det är skillnad, dom flesta märker en stor skillnad, inte bara ljudmässigt.

skulle jag köpa en mustang 05+ så skulle jag montera CAI+tune, byta slutrör och sänka den det första jag gjorde.

Som Petra sa, skillnaden i kraft är liten. Kanske min gamla kropp inte är så responsiv för förändringar längre men mina "tester" visar just på ca 3 tiondelar snabbare på 402 m. Det blev skillnaden för mig med nya däck, Steeda luftfilter+predator tuner. Samtidigt var en annan Mustang där med Steeda cai+tune+magnaflow x-pipa+steeda slutrör men med orginaldäck, den blev ca 4 tiondelar snabbare. Detta på Mantorp och med ca 10 repor ! Upplevelsen, ljud och gasrespons, är nog större än den faktiska förändringen. Å det är ju viktigast, för har man lagt ut en massa tusenlappar så VILL man känna en förändring. Jag kan säga att jag jobbade länge på den viljan :)

Skulle jag köpa en Musse idag så skulle jag, återigen, göra som Pernolf skriver och dessutom byta till 4:10 utväxling.

Självklart hävdar de som säljer att det märks skillnad och att det ska ge ca 50 hk men det gör det inte. Jag ångrar inte att vi monterat det men de är mest en ljudupplevelse. Den är ingen som vill lämna garanti på hk. Det är ju enkelt att köra en test på en rullande landsväg eller i en Rototest. R-tune tar tex 1200 kr för det.

Självklart hävdar de som säljer att det märks skillnad och att det ska ge ca 50 hk men det gör det inte. Jag ångrar inte att vi monterat det men de är mest en ljudupplevelse. Den är ingen som vill lämna garanti på hk. Det är ju enkelt att köra en test på en rullande landsväg eller i en Rototest. R-tune tar tex 1200 kr för det.

det är inte bara jag som hävdar att det märks. Utan det är dom allra flesta av mina kunder. Sen om det dessutom visar att man kör några tiondelar snabbare på strippen så är det ju bevisad effekt.

Steeda hävdar att det ska ge 30hk, inget annat. Jag vet vad Steeda Q350 ger, och det är 350hk. vad som är gjort med den finns i en länk jag postade tidigare i denna tråd. Den är även provkörd i flera amerikanska tidningar med mycket bra omdömen och prestanda.

Sen kanske andra tillverkare av Cold Air intake inte ger ngt, det kan inte jag avgöra. Det jag talar om är Steeda Cold Air intake med steeda tune.

Jo du Tobias, på en -71:a limmar kort och gott fast chipset på spjället i förgasaren(vanligt superlim från din lokala bensinstation duger).

Sen är det bara att tuta och köra... ;)

Se bara till att använda den gröna tuben så får du 7 hästar till ! :lol:

• 3 years later...

Har precis skaffat mig en 07:a och funderar lite på det här att chippa motorn för att få ut mer effekt. Men hur ställer sig försäkringsbolag och bilprovningen till detta samt är det värt pengarna att få ut kanske 25 hkr till?