Jump to content

Vad tycker Ni att jag ska acceptera/kräva?  

53 members have voted

1. 1. Vad tycker Ni att jag ska acceptera/kräva?

• Nya fälgar
    • Nya fälgar och någon typ av kompensation
    • Lackade fälgar
    • Lackade fälgar och någon typ av kompensation

Recommended Posts

• 3 months later...
  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste Svar

Top Posters In This Topic

Det är nu ett bra tag sedan jag uppdaterade här. En del har hänt iallafall. Nya fälgar med däck och sensorer fabriksmonterade hos ford beställdes och anlände för ett antal månader sedan. Dessa såg riktigt fina ut under allt klet som satt kvar efter monteringen. Det enda jag hittat är ett litet märke på en eker, men detta är fabrikationsfel och knapps synbart. Sånt kan jag leva med. Dessvärre vill en av sensorerna inte reagera. Har försökt att ladda upp den genom att montera hjulet på en vanlig elmotor. Hjulet snurrade på ett antal mil, men fortfarande vill den inte. Efter samtal med en på verkstaden hos EC verkar det som att det är inte centifugalkraften so laddar den utan alla stötar och krängningar som uppkommer vid körning.

Den gamla uppsättningen hjul får jag behålla tills de nya fungerar riktigt. I värsta fall får jag ta en av givarna från de gamla och erssätta den isåfall felaktiga med. Nu väntar jag tills att vädret och väglaget tillåter körning. Kanske får snabba på med bakaxelmålningen lite..... Om jag efter körning inte får igång sensorn så ska jag åka till en verkstad som har den "stora" datorn. Tydligen ger denna en starkare signal för att väcka sensorn. Om inte det funkar blir det att kränga däck (jippiiiie......öhh.....neeeeeeeejjjj :( )

Man börjar nu att se ljuset i tunneln och hoppas att EC och däckverkstan har lärt sig något av det hela. Förtroendet för EC har iallafall stigit lite sen sista inlägget. Jag kan nu koncentrera mig på andra projekt (typ http://www.mustangclubsweden.se/phpBB2/viewtopic.php?t=16803).

Så nu hoppas jag att vädret blir bättre snart, för högerdojan börjar få abstinens....

/Daniel