Jump to content

Importfrågor Cobra Cab


Mobis

Recommended Posts

Hej!

Nu är det så att jag har köpt biljetter till USA (florida) med förhoppningar om att köpa en Cobra generation 99-04. Men har en del frågor om just själva handlandet i USA.

Fösta frågan (kanske den viktigaste) är hur man ska betala bilen.

Man vill ju inte gå runt med en massa cash i fickan. Hur vill firmorna att man ska betala? Kan man bara "dra kortet" på en ca 15-20.000$ Ska väl sägas att jag kommer att kolla på bilar som finns på olika firmor, ej privatpersoner.

Vad är det för papper som man ska hålla reda på?

"Bill of sale" och "title" har jag koll på. Är det några flera?

Carfax.

Om inte firman har gjort en sådan hur gör man lättast en själv där borta om inte firman kan fixa fram en?

Vad ska man kolla på bilen?

Vad finns det för vanliga fel på en 99-04 Cobra? Blir troligtvis en 99-00 Cobra med tanke på min budget och priserna på cobrorna där borta

Hemma i Sverige.

Hur fixar man ett bullerintyg?

Tar också gärna emot lite allmänna tips från ni erfarna importare :D

Tacksam för svar

//Andreas

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

-en bankväxel borde ju vara vettigt.

-www.carfax.com

-bullerintyg, är väl dekraintyg man ska ha, säljs väl av flera såsom exclusive cars, mustangperformance.se, kanske grufmanbil.se fixar?

det finns massor med kunnigt folk härinne, men frågorna kommer ofta och kanske dom som kan har tröttnat på att svara?

Eftersom jag inte har importerat ngn bil själv så har jag inte heller superkoll.

Link to comment
Share on other sites

Ja, så gott som alla frågor man kan tänka sig finns redan svar på i forumen, hos bilbesiktningen och tullen. Leta lite så hittar du snart svaren. B

Sen är det kanske ganska få som har erfarenhet av att köpa och betala bilen kontant direkt på plats. Banköverföring kan användas även när du är där, men det tar några dagar att få över pengarna. Bilfirmorna själva är nog bäst på att svara hur de vill ha betalt.

Eftersom du ska göra din affär på plats i USA, så får du antagligen bättre svar i ett amerikanskt forum. Där har frågan kanske inte ställts så ofta heller, ie. kan ge fler svar.

Över hundra besök visar ju bara att forumet är högst aktiv, det är nog inte det som är problemet.

Hejhej

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...