Jump to content

Sätesklädsel.


Hampus cmc1125

Recommended Posts

Hej.

Jag undrar om det är någon som har ett mönster till sittdynorna på framsätena (1970 HT). Mina är så pass dåliga att det kommer att bli svårt att malla från dom. (Jag pratar om mönster för att sy nya :) ). Jag har ingen lust att bara köpa överdrag, utan vill göra det riktigt från början :twisted:

Tack på förhand.

/Hampus cmc 1125

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jag undrar om det är någon som har ett mönster till sittdynorna på framsätena (1970 HT). Mina är så pass dåliga att det kommer att bli svårt att malla från dom. (Jag pratar om mönster för att sy nya :) ). Jag har ingen lust att bara köpa överdrag, utan vill göra det riktigt från början :twisted:

Tack på förhand.

/Hampus cmc 1125

Hej Hampus.

Jag tycker att du skall köpa ny klädsel till stolarna den finns att köpa från tex AB Sven Ullman.

Om du tänker dig att sy om eller sy nytt så måste klädseln plockas av. Detta medför oftast att den gammla går sönder eller att den blir svår att få av hel. Klädseln sitter med sk Hog Rings som är mycket hårda att bryta upp och oftast gör att man har sönder mer än man vill.

Dessutom så är det svårt att sy dit nytt för vinyl blir ömtåligt efter några år och jag tror att det blir dyrare att försöka.

Att klä om är lättare än man tror det är klart värt besväret.

Link to comment
Share on other sites

Hej! Hampus

Har själv klätt om framstolarna på en -68 och det gick riktigt bra. Detta förutsätter ju att stoppningen är bra som det var i mitt fall. En sats med hog-ringstång och hog-rings kan du också köpa av ex. Sven Ullman. Man behöver nog komplettera med extra hog-rings som finns att köpa hos en tapetserare.

///Darne///

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...