Jump to content

Styrnings fråga


matteponken

Recommended Posts

Hejsan!

Håller på att kolla bland mina reservsdelar och ska evt byta styrningen på min 65:a cab från manuell till servostyrning.

P-ändarna på pasagerar sidan verkar vara samma på manuell och servo styrning.

Men på förarsidan är det lite annorlunda.

Har P-ändarna till servo sedan många år tilbaka.

Men när jag skulle kolla upp det där gängade justerröret i mellan dem så värkar det vara mycket grövre gänga på de till servostyrningen än de med manuell stryrning.

Så min fråga är är det grövre gänga på förarsidans P-ändar på servo eller är det fel delar jag har liggande.

Tacksam för svar

mvh

Mats

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Om jag inte kommer ihag fel sa maste du byta folgande pa en 65-66.

Bagge P-andarna, Styrstag, Hjalpstyrarm samt Pitmanarm.

Bytte fran servo till manuell pa min 67:a och dar kunde jag anvanda bagge P-andarna men var tvungen att byta resten.

En gammal Hansen katalog hade numrerna pa de olika delarna sa det var latt att identifiera vad som behovdes.

Hoppas det har hjalper, P.S. Du kommer nog att bli besviken med servo.

Mvh Bosse

Link to comment
Share on other sites

Så här e det på 65-66

Jag vet att det är samma p-ändar på pasagerarsidan när det gäller manuell o servostyrning.

Jag vet att det är olika på förarsidan.

Det jag vill veta är om gängan på p-ändarna är grövre på förar sidan på servostyrning allt manuell styrning.

Tyvärr så har jag inte kvar de gamla på min servostyrning utan har nya TRW liggande som jag köppte för 15 årsedan, när jag skulle skruva ihopa dem med det gängade röret så var gängan för liten i röret.

Så därför undrar jag om jag har rätt grejjor.

skulle vara för jäkligt om jag beställde ett nytt rör och det visar sig att jag redan har felgrejjor och får ett rör med samma gänga som jag redan har.

Kan någon bara säga om det är grövre eller inte så kan jag ju ha rätt grejjor.

Link to comment
Share on other sites

Beste dräng reder sig själv :lol: .

Har fixat upgifterna.

köppte grejjorna 1994 :shock: från just Hansen racing och har legat på hyllan sedan dess :roll:

Gick in på deras websida och slog in artikelnummert.

Nu fanns inte trw längre utan det är mogg som gäller.

Men det fans hänvisningsnummer och tro mig tusan att där fanns allt jag ville veta. det är i varge fall rätt grejjor jag har så det är bara att beställa ett nytt rör.

Såg också att priserna har ändrat sig ganska så rejält och att det är svindyra grejjor, betalade bara hälften då :D

MOGES336L Styrled->P-ände yttre v servo 670

MOGES336R Styrled->P-ände yttre höger med servo eller höger + vänster utan servo 630

MOGES713 Styrled->P-ände inre höger med servo eller höger + vänster utan servo 585

MOGES714 Styrled->P-ände inre v servo 720

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...