Henke CMC 2232 November 24, 2008 Report November 24, 2008 Som stolt ägare till en 68 cab som ska registreringsbesiktasså har jag stött på patrull.När jag hämtade bilen i Göteborg så upptäckte jag att den lillabockade plåten med VIN-koden som ska (antagligen ska) sittapå instrumentpanelen låg i handskfacket.Det jag söker nu är en bild och gärna en beskrivning på hur jagfäster den på rätt ställe.Saknade även dörrplåten men en ny är beställd så att jag intebehöver vara allt för orolig vid reggningen. Citera
JohnB November 24, 2008 Report November 24, 2008 Som stolt ägare till en 68 cab som ska registreringsbesiktasså har jag stött på patrull.När jag hämtade bilen i Göteborg så upptäckte jag att den lillabockade plåten med VIN-koden som ska (antagligen ska) sittapå instrumentpanelen låg i handskfacket.Det jag söker nu är en bild och gärna en beskrivning på hur jagfäster den på rätt ställe.Saknade även dörrplåten men en ny är beställd så att jag intebehöver vara allt för orolig vid reggningen. Citera
Henke CMC 2232 November 24, 2008 Author Report November 24, 2008 höger sida. Lycka till Ahhh... Tackar tackar!Så den ska slinka in under instrumenteringen alltså.Hur avancerat är det att lossa på panelen för att sticka in den där?EDIT: Tackar för den bilden John Bakke. Bra hjälp på vägen Citera
JohnB November 24, 2008 Report November 24, 2008 höger sida. Lycka till Ahhh... Tackar tackar!Så den ska slinka in under instrumenteringen alltså.Hur avancerat är det att lossa på panelen för att sticka in den där?EDIT: Tackar för den bilden John Bakke. Bra hjälp på vägen Titta lite her;http://www.mustangmonthly.com/techarticles/index.htmleller her;http://www.justdashes.com/Mustang.htmJohn Citera
Dr Frelin November 26, 2008 Report November 26, 2008 hm... den där rackarn har jag inte ens tänkt på om den finns på min bil... hm Inget dom kollad på reggen iaf. Citera
Svedis November 26, 2008 Report November 26, 2008 Lossa lite på listen in vid rutan och tryck in plåten under. Dom har inget dragprov av VIN-plåten!! Citera
Dr Frelin November 27, 2008 Report November 27, 2008 Dom kollade som sagt bara dörrplåten på min... Citera
Henke CMC 2232 December 7, 2008 Author Report December 7, 2008 Nu är den lilla plåten monterad o klar.Det var ruskigt krångligt att få dit pop-nitar närrutan fortfarande var på plats.Monterade bort handskfacket och lossade påplast instrumenteringen och drog försiktigt utvinylen på instrumenteringen.Tog ett par pop-nit och böjde delen som skall ini nit-tången. Det passade bra och ser inte ut attvara eftermonterat.Ska slänga upp ett par bilder på arbetet så fort jaghämtat hem kameran från garaget.Tack för hjälpen med bilderna, de hjälpte en hel del. Citera
Dr Frelin December 8, 2008 Report December 8, 2008 Kan nån hjälpa mig? Har aldrig hört talas om den här plåten och inte har jag nån på min bil... hur skaffar man en ny? Citera
Henke CMC 2232 December 8, 2008 Author Report December 8, 2008 Kan nån hjälpa mig? Har aldrig hört talas om den här plåten och inte har jag nån på min bil... hur skaffar man en ny?Jag är inte helt säker men jag tror inte jag sett någon firma som tillberkar dem.Tror bara att dörrplåten finns som efterproduktion.Läste på en amerikansk sida där det stod något i stil med att den inte fårefterproduceras och att man dörför måste hitta någon "pirat" tillverkare.Dock verkar det vara olagligt med en efterproducerad (i alla fall i USA) Citera
Dr Frelin December 8, 2008 Report December 8, 2008 ok... Får väl söka igenom alla låddor med prylar som följde med bilen. Citera
JohnB December 8, 2008 Report December 8, 2008 ok... Får väl söka igenom alla låddor med prylar som följde med bilen.Eller fråga her;http://www.datatags.com/John Citera
Henke CMC 2232 December 14, 2008 Author Report December 14, 2008 ok... Får väl söka igenom alla låddor med prylar som följde med bilen.Eller fråga her;http://www.datatags.com/John[/quote:3fwi0mpo]Såg även något i Tony's autoparts katalog.Skummade igenom den lite snabbt o såg någotom VIN-plåtar till framruta.Kan vara värt att ta en kik där Citera
Richard Kungälv January 19, 2009 Report January 19, 2009 Hej Henke !Skulle vara trevligt om du kunde visa upp några bilder på dittjobb med Vin-plåten.Har själv fått hem en 1968 Ht i höstas där Vin-plåten låg lös i fönstret, och avbruten från fästplåten. Jag tänkte skapa en fästplåtoch limma fast vin-taggen på den och sen göra som du. Popnitafast den i orginalhålen som skall finnas där under "dash-paden".Mvh Richard Citera
Henke CMC 2232 January 19, 2009 Author Report January 19, 2009 Hej Henke !Skulle vara trevligt om du kunde visa upp några bilder på dittjobb med Vin-plåten.Har själv fått hem en 1968 Ht i höstas där Vin-plåten låg lös i fönstret, och avbruten från fästplåten. Jag tänkte skapa en fästplåtoch limma fast vin-taggen på den och sen göra som du. Popnitafast den i orginalhålen som skall finnas där under "dash-paden".Mvh RichardTjenare!Hade tagit en massa bilder men desvärre gick de förlorade.Dock så ska jag snart till garaget och skulle då kunna ta lite nya kort påhur det ser ut.Enkelt förklarat så var det ganska enkelt.Från början hade jag bara plåten och den var i riktigt dåligt skick vid "foten" och "dash-paden" var sprak ny.Först tog jag bort den inre listen som sitter mot framrutan. Den är fästmed 4 (osäkert antal?) skruv.Jag tog bort handskfacket och skruvade bort plastbiten som sitterovanför facket. Fästena är små plastbrickor som hade farit ganska illaav tidens tand. När plastbiten var borta så gick det att försiktigt attdra "dashen" mot passagerarstolen för att komma åt de små hålen somplåten ska vara fäst i.Dum som jag var så pop-nitade jag fast plåten och förde fram "dashen"vilket resulterade i att plåtens fästen small av då det var för trångt.Vis av detta så var det inte annat att göra än att ta lite lim på plåten ochklämma fast den (limmet syns inte och pop-niten ser ut att sitta bra).Dashen blev jag tvungen att skära ett brett U i så att plåten skulle passai den utskurna delen. Sedan var det bara att skruva tillbaks allt och mysaöver resultatet.Ska försöka få fram bilder så fort jag kan och ett gott råd är att ta detRIKTIGT försiktigt med den lilla plåten. Den är fantastiskt ömtålig. Citera
Recommended Posts