Peter CMC1869 December 2, 2008 Report December 2, 2008 Testade min motor för ett tag sedan, men nu hittade jag skivan jag fick.Race någon? Herr Newton är ju en riktig kompis Citera
JH December 3, 2008 Report December 3, 2008 Bra vrid! Vad är det för motor? Berätta gärna om du modifierat något. Citera
Peter CMC1869 December 4, 2008 Author Report December 4, 2008 Det är en istort sett original 428 SCJ borrad 0.50 Wiseco customkolvar, något större ventiler, sätena körda med fullflödesstål. Veven är ombalanserad med tungmetall till intern balansering. Något vassare kam än original.Utifrån sett ser den helt original ut förutom att "cookie cuttern" som är det enda sättet att identifiera en äkta SCJ på genom att titta på den är borta nu när den är internt balanserad Den får hänga i backspegeln istället Citera
JohnB December 4, 2008 Report December 4, 2008 Utifrån sett ser den helt original ut förutom att "cookie cuttern" som är det enda sättet att identifiera en äkta SCJ på genom att titta på den är borta nu när den är internt balanserad Den får hänga i backspegeln istället Eller du kan selja den billigt til meg;-)John Citera
Peter CMC1869 December 4, 2008 Author Report December 4, 2008 Hehe, det mesta är till salu men inte just den. Du kanske kan skaka fram en fördelare för min bil? November -68. Jag har lite andra grejer jag kan byta med eller bara köpa rakt av. Citera
JH December 5, 2008 Report December 5, 2008 Det är en istort sett original 428 SCJ borrad 0.50 Wiseco customkolvar, något större ventiler, sätena körda med fullflödesstål. Veven är ombalanserad med tungmetall till intern balansering. Något vassare kam än original.Låter inte helt fel. Jag är lite nyfiken på vilken typ av kam du använt, med tanke på effektuttaget och vridet. Jag har skruvat ihop en vanlig CJ, fast den hänger fortfarande i stativ. Jag skulle känna mig väldigt nöjd om jag kunde uppnå liknande prestanda.Du anger något vassare kam, men hur mycket. "Är det vanlig eller rulle."Jag vet att kammen inte avgör allt, men att den ändå ger mycket resultat ihop med annat. Vill du ange.Originalinsug? Headers, Förgasare, Citera
Peter CMC1869 December 5, 2008 Author Report December 5, 2008 HOWARDS CAM# 250051 230/230 554 /554 110+4+ HYDLIFTERS 91251 ANTI PUMP UP FERREA RF VENTILER 2.15-1,76 CUT DOWN TO 1,745Grekiska för mig men fick det av han som byggde motorn Original insug, grenrör och förgasare. Citera
JohnB December 5, 2008 Report December 5, 2008 Hehe, det mesta är till salu men inte just den. Du kanske kan skaka fram en fördelare för min bil? November -68. Jag har lite andra grejer jag kan byta med eller bara köpa rakt av.En C7OF-12127-F? Skal datumet va November 68 eller er bilen tilverkad November 68?John Citera
429SCJ-R December 5, 2008 Report December 5, 2008 428 är grymma motorer, som kuriosa så kan jag nämna att motorn som satt i vår 68 och som kördes i Stock bromsades till 508hp och 500ft-lbs i vrid, detta var 1992. nu plockar man troligtvis fram närmare 600hp Citera
Peter CMC1869 December 5, 2008 Author Report December 5, 2008 Hehe, det mesta är till salu men inte just den. Du kanske kan skaka fram en fördelare för min bil? November -68. Jag har lite andra grejer jag kan byta med eller bara köpa rakt av.En C7OF-12127-F? Skal datumet va November 68 eller er bilen tilverkad November 68?John[/quote:20fepjld]Det ska vara en C8OF-12127-J. Bilens byggdatum är i slutet av november-68 så allt mellan slutet av augusti till början av november känns ok.428 är grymma motorer, som kuriosa så kan jag nämna att motorn som satt i vår 68 och som kördes i Stock bromsades till 508hp och 500ft-lbs i vrid, detta var 1992. nu plockar man troligtvis fram närmare 600hp Jag ville inte ändra motorns utseende så man blir rätt begränsad då. Det finns säker mer trix och fix man kan göra, men den rör ju på sig så det känns inte helt akut Citera
JH December 6, 2008 Report December 6, 2008 HOWARDS CAM# 250051 230/230 554 /554 110+4+ HYDLIFTERS 91251 ANTI PUMP UP FERREA RF VENTILER 2.15-1,76 CUT DOWN TO 1,745Grekiska för mig men fick det av han som byggde motorn Original insug, grenrör och förgasare.Kul att jämföra. Jag har valt en Crane rullkam med ganska kort duration (222.0 insug och 228.0 avgas), och lite högre lyft (584 insug och 607 avgas), så jag tror att den kommer att gå väldigt lugnt och nära original.Valde Edelbrocks Rpm toppar och insug, Erson rullvippor, Crane rullyftare, toppat med en Deamon 750 vac. Detta kombinerat med kolvar som ska generera ca 10:7 i comp. Naturligvis har jag även balanserat. Jag har däremot inte bestämt om jag ska köra originalgrenrör eller Hooker super competition. Enligt uppgift kan jag förlora en hel del kraft, om jag tar vanliga grenrör.Blir det skit kan jag inte klaga på någon i varje fall, eftersom jag själv valt delarna, och det vet man aldrig förrän man testat. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.