elboy cmc 388 January 9, 2009 Report January 9, 2009 Hmm idag gjorde man staten 3200:- rikare bara för att manskulle köra om två lastbilar. Och vem ... står vid kör banan & tittar på då.. Tur var så hade man 2km/h till godo innan man fått lämna in körkortet & då hade nog vår turen med mustangen varit borta. Fler har lyckats få böter i år? Citera
Tobias CMC1505 January 9, 2009 Report January 9, 2009 Själv fick jag betala 3600:- plus att dom tog kortet. Bara för 2km/h över gränsen.Samma helg som jag hämtade Mustangen. Kändes ju sådär. Citera
Janne Holm CMC1740 January 9, 2009 Report January 9, 2009 Hmm idag gjorde man staten 3200:- rikare bara för att manskulle köra om två lastbilar. Och vem ... står vid kör banan & tittar på då.. Tur var så hade man 2km/h till godo innan man fått lämna in körkortet & då hade nog vår turen med mustangen varit borta. Fler har lyckats få böter i år?Fy F-- är böterna uppe så pass numera. Tråkigt med de omständigheterna du berättar de borde självklart ha viss förståelse vid sådana omständigheter men det finns gott om korkade trafikväktare Var ute för en för ett par år sedan vinkade in mig och försökte reta mig till den milde grad att jag blev så sugen på att gå ut och nita till honom. Det hade ju blivit grant. Som tur var höll jag lugnet annars hade jag säkert skakat galler. Citera
1096 January 9, 2009 Report January 9, 2009 För ett antal årsedan, vet inte hur länge... fanns ett kryphål under just sånna här förhållanden... Vid en ev omkörning är det av större vikt att så gott det går vidhålla säkerheten och då är det ju knutet till att på ett säkert och "kvickt" sätt komma förbi de fordon omköringen avser.... Alla bötesförelägganden går ju givetvis att överklaga... eller alla straffpåföljder över huvudtaget för den delen... frågan är bara om man har ork till det... och har man 2 km kvar till kortet dras så har man ju kanske med lite väl bra marginal överskridit gällande hastighet ändå... Visste Du tex att ett fordon inte är parkerat förrän föraren lämnat förarplatsen.... Hur många gånger har man inte stått tvärs över parkeringsrutor och snackat två bilar emellan och nån Haffa gärna påpekar felparkering... Citera
FastMagnus January 9, 2009 Report January 9, 2009 Min "laser" cobra är redan betald den har räddat mig än så länge Citera
RoTe January 9, 2009 Report January 9, 2009 Hmm idag gjorde man staten 3200:- rikare bara för att manskulle köra om två lastbilar. Och vem ... står vid kör banan & tittar på då.. Tur var så hade man 2km/h till godo innan man fått lämna in körkortet & då hade nog vår turen med mustangen varit borta. Fler har lyckats få böter i år?Själv betalar jag inga böter även fast jag blir tagen. Finns knep i det svenska samhället att ta till. Men det är ju inte en enda svensk som känner till dom. Finns andra som gör det däremot. Citera
Djin January 9, 2009 Report January 9, 2009 Min "laser" cobra är redan betald den har räddat mig än så länge laser cobra? Citera
FastMagnus January 9, 2009 Report January 9, 2009 Min "laser" cobra är redan betald den har räddat mig än så länge laser cobra?http://cgi.ebay.com/BRAND-NEW-COBRA-XRS ... 7C294%3A50så här ser den ut den !! den har ganska många funktioner håller koll på lite av varje Citera
bege January 9, 2009 Report January 9, 2009 Min "laser" cobra är redan betald den har räddat mig än så länge Är det på 30 och 50 sträckor då,eller. Citera
FastMagnus January 9, 2009 Report January 9, 2009 Min "laser" cobra är redan betald den har räddat mig än så länge Är det på 30 och 50 sträckor då,eller. Kian gör faktiskt 200 men där är det total stop icke km/h till hur man en gör Citera
1096 January 9, 2009 Report January 9, 2009 Kian gör faktiskt 200 men där är det total stop icke km/h till hur man en görSå du menar det går åt en Kia för att åka 200km? Foxen är kuggad 3.73 där bak och ligger enligt varvräknare och gps på om vi räknar högt 2000rpm vid 90 km/h på femman... Dessa varvräknare är väl dock inte allt för tillförlitliga... Hade ingen gps vid senare tillfälle men klev av när nålen visade 6000 på samma växel... vet inte hur fort det gick men nån kanske är bra på matte.... inget för ett standard foxchassie och framförallt inte för dess bromsar... Men kan vara bra att veta hur bilarna uppför sig i hastigheter över de som gäller på allmän väg... Citera
JohnB January 10, 2009 Report January 10, 2009 Kian gör faktiskt 200 men där är det total stop icke km/h till hur man en görSå du menar det går åt en Kia för att åka 200km? Foxen är kuggad 3.73 där bak och ligger enligt varvräknare och gps på om vi räknar högt 2000rpm vid 90 km/h på femman... Dessa varvräknare är väl dock inte allt för tillförlitliga... Hade ingen gps vid senare tillfälle men klev av när nålen visade 6000 på samma växel... vet inte hur fort det gick men nån kanske är bra på matte.... inget för ett standard foxchassie och framförallt inte för dess bromsar... Men kan vara bra att veta hur bilarna uppför sig i hastigheter över de som gäller på allmän väg... 5-speed eller automat? Vilken storlek på dekken?Exempel; 6000 rpm, 5 vexlad med 0,72 på 5 vexel, 3,73 bak, dekkstorlek 255/50-17.179,5 Miles/h= 288,8 Km/hSe også; http://goneracing.com/speed.htmJohn Citera
elboy cmc 388 January 10, 2009 Author Report January 10, 2009 Jag fick en känsla av att dom ändå skrev ner hastigheten med tp 6-10 km/h så jag skrev så gärna på . Använder bilen i mitt jobb dagligen så chefen hade inte blivit så nöjd! Citera
1096 January 10, 2009 Report January 10, 2009 5-speed eller automat? Vilken storlek på dekken?Exempel; 6000 rpm, 5 vexlad med 0,72 på 5 vexel, 3,73 bak, dekkstorlek 255/50-17.179,5 Miles/h= 288,8 Km/hSe også; http://goneracing.com/speed.htmJohn0.675 på 5ans växel, 3.73 i axeln och standard 225/50-16 hjul... men varvräknaren litar jag som sagt inte på så får kolla med dator till våren... Citera
JohnB January 10, 2009 Report January 10, 2009 5-speed eller automat? Vilken storlek på dekken?Exempel; 6000 rpm, 5 vexlad med 0,72 på 5 vexel, 3,73 bak, dekkstorlek 255/50-17.179,5 Miles/h= 288,8 Km/hSe også; http://goneracing.com/speed.htmJohn0.675 på 5ans växel, 3.73 i axeln och standard 225/50-16 hjul... men varvräknaren litar jag som sagt inte på så får kolla med dator till våren...175.8 miles = 282,8 km/hFort endå John Citera
nilssont January 10, 2009 Report January 10, 2009 Själv fick jag betala 3600:- plus att dom tog kortet. Bara för 2km/h över gränsen.Samma helg som jag hämtade Mustangen. Kändes ju sådär. Fy fan. fick du ta om hela alltihopa?Själv har jag klarat mej från böter, är bara 20 än så det kommer väl Citera
1096 January 10, 2009 Report January 10, 2009 175.8 miles = 282,8 km/hFort endå JohnMm... äckligt fort i en Fox kan jag lova... vet inte hur nyare Mustanger gillar höga hastigheter... Det lustiga är att min bil vill gärna spåra och ha lite hyss för sig i lagliga hastigheter... över 150km försvinner allt detta och den lägger sig platt som en pannkaka på vägen... Men den är nog lite för kort och lätt för att gå bekvämt på autobahn... blir rätt stressigt över 200km... På tal om böter.... finns väl nöjen som är betydligt dyrare än en liten nätt fortkörning... se det så istället... en del betalar ju för andra saker och kanske får nåt på köpet som varar hela livet... Citera
FastMagnus January 10, 2009 Report January 10, 2009 Kian gör faktiskt 200 men där är det total stop icke km/h till hur man en görSå du menar det går åt en Kia för att åka 200km? Foxen är kuggad 3.73 där bak och ligger enligt varvräknare och gps på om vi räknar högt 2000rpm vid 90 km/h på femman... Dessa varvräknare är väl dock inte allt för tillförlitliga... Hade ingen gps vid senare tillfälle men klev av när nålen visade 6000 på samma växel... vet inte hur fort det gick men nån kanske är bra på matte.... inget för ett standard foxchassie och framförallt inte för dess bromsar... Men kan vara bra att veta hur bilarna uppför sig i hastigheter över de som gäller på allmän väg... det finns flera Kior som klarar det!!!!! men jag har kollat med både gps & våran testdator och 200 är max för min Ceed crdi Citera
Tobias CMC1505 January 10, 2009 Report January 10, 2009 ...Fy fan. fick du ta om hela alltihopa?...Näe klarade mig med två månader efter jag överklagat med att jag behöver det i jobbet. Vilket jag behöver.Kändes ju dock rätt pissigt när bror fick köra Mustangen dom 2 första månaderna och jag fick sitta bredvid.Men man hann ju dricka lite öl i passagerarsidan iaf. Citera
FastMagnus January 10, 2009 Report January 10, 2009 ...Fy fan. fick du ta om hela alltihopa?...Näe klarade mig med två månader efter jag överklagat med att jag behöver det i jobbet. Vilket jag behöver.Kändes ju dock rätt pissigt när bror fick köra Mustangen dom 2 första månaderna och jag fick sitta bredvid.Men man hann ju dricka lite öl i passagerarsidan iaf. lillebror alt storebror klagade inte eller? Citera
Tomgro cmc 702 January 10, 2009 Report January 10, 2009 Ett satttyg det här med att det sägs att man spara liv etc. det är inget annat är en kassako till staten, polisen står på "säkra" ställen där alla blir tagna, inte de ställen där hög fart orsakar fara.T.ex. såg jag häromdagen en polis med laserpistol i Lödöse (mellan Göteborg & Trollhättan) som stod med laserpistol kl 16.10 (ganska mörkt) och tog folk "bakifrån", han stod på motsatta sidan vägen och hade således korsande trafik att ta hänsyn till när han siktade - helt oacceptabelt !!! Han hade säkert Superman-blick !Jag tycker att man inte kan erkänna om man blir tagen med laserpistol då det saknas bevis - jag kan ju inte erkänna att en polis sett det han sett då jag i samma stund satt i min bil - att erkänna det är ju i princip mened vilket också är ett brott !Nekar därför alltid och det ger ju en ny kunskap om hur domstolar fungerar när man står där och får försvara sig själv och korsförhöra polisen - stå på er - NEKA om det känns osäkert - låt er inte skrämmas av "skriver du inte på nu blir det högre böter etc" !Böterna blir detsamma även inför tinget. Citera
FastMagnus January 10, 2009 Report January 10, 2009 Ett satttyg det här med att det sägs att man spara liv etc. det är inget annat är en kassako till staten, polisen står på "säkra" ställen där alla blir tagna, inte de ställen där hög fart orsakar fara.T.ex. såg jag häromdagen en polis med laserpistol i Lödöse (mellan Göteborg & Trollhättan) som stod med laserpistol kl 16.10 (ganska mörkt) och tog folk "bakifrån", han stod på motsatta sidan vägen och hade således korsande trafik att ta hänsyn till när han siktade - helt oacceptabelt !!! Han hade säkert Superman-blick !Jag tycker att man inte kan erkänna om man blir tagen med laserpistol då det saknas bevis - jag kan ju inte erkänna att en polis sett det han sett då jag i samma stund satt i min bil - att erkänna det är ju i princip mened vilket också är ett brott !Nekar därför alltid och det ger ju en ny kunskap om hur domstolar fungerar när man står där och får försvara sig själv och korsförhöra polisen - stå på er - NEKA om det känns osäkert - låt er inte skrämmas av "skriver du inte på nu blir det högre böter etc" !Böterna blir detsamma även inför tinget.en bekant till mig pekade på deras M-mätare som vissade över 400m vid ett sånt tillfälle POLISEN sa bara åk!! man har rätt att se vad hade tagit dig för Citera
Tobias CMC1505 January 10, 2009 Report January 10, 2009 lillebror alt storebror klagade inte eller? Storebror klagade inte alls, behövde knappt fråga när jag ville ut och åka.Däremot tyckte han att jag skulle köpa en tröja som det stor "MIN BIL" på då det var jobbigt med allt folksom kom och fråga om bilen. Citera
FastMagnus January 10, 2009 Report January 10, 2009 lillebror alt storebror klagade inte eller? Storebror klagade inte alls, behövde knappt fråga när jag ville ut och åka.Däremot tyckte han att jag skulle köpa en tröja som det stor "MIN BIL" på då det var jobbigt med allt folksom kom och fråga om bilen. pssst!!! ett tips min lillebror har en cabbe och jag en täckt då finns alltid ett alternativ[size=7 Citera
Tobias CMC1505 January 10, 2009 Report January 10, 2009 pssst!!! ett tips min lillebror har en cabbe och jag en täckt då finns alltid ett alternativDu har druckit mer öl än mig, vänta några timmar så förstår jag vad det är du försöker förmedla. Citera
Recommended Posts