February 7, 200421 yr comment_3998 Skiljer det något på växelspaken om man har konsoll eller inte? Vi pratar auotmat.
February 8, 200421 yr comment_4001 Hej jag har samma problem. Köpte nyligen en mittkonsol till min 69:a. Men växelspak's huset till min C4 är för bred i basen. Den upphöjda delen verkar ha rätt mått för hålet i konsolen, men basen=ramen som man skruvar genom tar i. vad göra?Finns det speciella V-hus för konsoler?eller är jag tvungen att ta till sågen. bilen är en standard inget lullulmvh Tom
February 8, 200421 yr comment_4004 Tror inte att det skiljer på själva spaken utan mer på väljarmekanismen eller snarare skalan som visar växelläget.. Till 65/66 finns en skala som sitter på själva spaken och sedan är det olika metalldelar/täckplåtar för manuell och auto i själva konsolen. Detta gäller också för senare konsoler.Tom det låter som om du försöker använda den kupolformade skalan som används utan konsol. Det fungerar inte.
February 8, 200421 yr Author comment_4005 Alla spakar är alltså svagt böjda? Jag jagar en spak och har hört att Granadan hade samma spak, men har bara hittat raka spakar på Granador.
February 8, 200421 yr comment_4008 Hej Pelle.Alla Mustang spakar är svagt böjda nertill om den spakensom du har är rak så kommer den från någon annan Fordkanske Euro Ford. Ford USA har en Granada i sin tillverkning och den har sammaspak som Mustang. Åter till problemet med skalor för automat det är som mycketannat på Mustang av den klassika modellen 65-73. Att delarna liksom bilarna tillverkas i parår så också automatskalor, 65-66 har samma typ av kromdel som står på kardanskillnaden kan vara märkningar för växel lägen. Årsmodell 67-68 har också samma typ av kromdel men liteolik 65-66.69-70 har också samma typ kromdel som också användes på71-73.Det som också skiljer automat skalor är att 65-66 har ett specieltlock på konsollen där skalan för för automatlägen finns.Detta går igen på 67-68 som också har en speciel skala för auto-mat lägen på konsollen.Modell 69-70 har en konsoll där det är urtaget för den kromadeautomat skalan som är monterad på kardan tunneln, alltså det är samma konsoll som till manuell.Detta fortsate man med till 71-73 Mustangen också där det användssamma konsoll till automat som till manuell.Hoppas att jag har förklarat så det går att förstå. :wink:
February 10, 200421 yr comment_4056 Eftersom Pelles bil är en 64-å-en-halva, kan det kanske skilja på själva spaken. T-handtaget på spaken är i varje fall mindre på tidiga 65:or jämfört med senare. Någon som har en bra "Parts Catalog"? Där är det bara att jämföra C-nummer på prylarna.Magnus
February 12, 200421 yr comment_4086 Det skiljer på spakarna på 67 iallafall.Utan konsoll sitter det ett litet 4 kantigt fäste till lampan som lyser upp skalan, plus att det sitter en liten "föhöjnings list på huset som krom huset med skalan skruvas fast i.Med konsoll ser spaken annorlunda ut, fästet för lampan sitter högre uppoch är gjort för en liten rund plast arm som skjuter lampan fram och till baka så att skalan belyses. Den lilla förhöjnings listen finns inte med.Jag har båda uppsättningarna skicka ett mail så kan jag ta bilder om du villTony
February 12, 200421 yr Author comment_4089 Tack för erbjudandet om bilder men det är ju lite fel årsmodell.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.