Emberglo January 26, 2009 Report January 26, 2009 HejHar 2 frågor gällande renoveringen av min cabställningMin cabställning är något eroderad i framkant. Är det några som har något tips hur jag fixar till detta. Svetsa verkar inte vara ett alternativ då det verkar vara något typ av legering enligt mitt tycke. Se bildNedre "Tvärstag", dvs den under fönstret får jag inte kläm på hur den är tillverkad. Gummilisten verkar vara inpressad i u-staget med piggar som fäster själva gummilisten. Denna u-stag verkar sedan i sin tur vara inpressad i ytterligare ett u-stag och fastnitat. Min fråga är om det bara är att ta bort nitarna och försöka sära på dessa u-stag samt finns det nya gummilister att pressa i. Är det någon som vet hur eller har förslag på jag skall gå tillväga med renoveringen. Frågeställningen gäller även de 2 övriga tvärstagen. Se bildHoppas på hjälp och att bilderna är någorlunda förklarandeMVHTommy Citera
mnilsson February 26, 2009 Report February 26, 2009 Hej,appropå framkanten på ställningen: Kan du inte blästra den och lägga på metallspackel? Det blir väldigt hårt. Jag har använt det för att reparera riggen på min utombordare.mvh, Mats Citera
Recommended Posts