JohanT5 Posted January 29, 2009 Report Posted January 29, 2009 Hej,När jag monterade min luftburk med shaker tyckte jag det såg lite högt ut så jag kände mig tvungen att montera på huven.Det är ca 1cm från högsta punkten på luftburken och huven.Tror ni det är för lite? Hur högt sitter en shaker igentligen?Jag har sett lite olika. Quote
Lars Oscarsson cmc383 Posted January 29, 2009 Report Posted January 29, 2009 Helskota vad fint det blir, skopet eller Shaker sitternog i den höjden, jag tror det är svårt att sägaom det är helt rätt eftersom att kragen (tätningen)inte är på plats. Jag har fler bilder som jag kan skanna om du ärintresserad. Quote
JohnB Posted January 29, 2009 Report Posted January 29, 2009 Ser lite høg ut, men som Lars skriver...Sett dit tettningskraven rundt. Sen vil vi se flere bilder på din GRYMT fina bil john Quote
JohanT5 Posted January 30, 2009 Author Report Posted January 30, 2009 Jag ska ta och sätta dit tätningen lite löst och ta några bilder.Shakern och locket till luftbutken är inte lackade än, så dom ligger bara löst. Det är därför inte tätningen sitter där. Quote
Nenne Posted January 30, 2009 Report Posted January 30, 2009 Det finns ju lite anledningar till att scoopet sitter högt (eller lågt), det finns några olika höjder på själva luftrenaren, Boss 302, 351W och 351C är inte helt olika varandra, men skiljer i höjd alla tre. 390 och 428 har ett annorlunda grundutförande och har även de har olika höjd. http://www.boss302.com/shaker.htmSedan kommer ju saker som höjd på insug, förgasare, spacers, motorfästen och kanske något annat in i bilden. Quote
JohanT5 Posted January 30, 2009 Author Report Posted January 30, 2009 Ja nu när man sätter dit gummipackningen ser man att den sitter högt upp.Och som Nenne skriver ar det ju olika luftburkar på olika motorer.Jag har en 351W med orginal insug och spacer, men shaker till 351C.Höden där skiljer 0,11".Antagligen får jag tillverka en egen spacer så det blir bättre höjd. Quote
JohnB Posted January 31, 2009 Report Posted January 31, 2009 Ja nu när man sätter dit gummipackningen ser man att den sitter högt upp.Och som Nenne skriver ar det ju olika luftburkar på olika motorer.Jag har en 351W med orginal insug och spacer, men shaker till 351C.Höden där skiljer 0,11".Antagligen får jag tillverka en egen spacer så det blir bättre höjd.En bild på en 69. Vet ej om den har orginal højd. Quote
Lars Oscarsson cmc383 Posted January 31, 2009 Report Posted January 31, 2009 Hej.Tycker det ser ut som det skulle bli rätt i alla fall,hittade en bild på nätet som liknar en vissMustang, har inget med scoop att göra. Bilden hittad på Mustangmouthlys sidan. Quote
Nenne Posted January 31, 2009 Report Posted January 31, 2009 Ja nu när man sätter dit gummipackningen ser man att den sitter högt upp.Och som Nenne skriver ar det ju olika luftburkar på olika motorer.Jag har en 351W med orginal insug och spacer, men shaker till 351C.Höden där skiljer 0,11".Antagligen får jag tillverka en egen spacer så det blir bättre höjd.En bild på en 69. Vet ej om den har orginal højd.Det där tycker jag ser mer rätt ut. Quote
Husse Posted February 11, 2009 Report Posted February 11, 2009 Hej.Tycker det ser ut som det skulle bli rätt i alla fall,hittade en bild på nätet som liknar en vissMustang, har inget med scoop att göra. Bilden hittad på Mustangmouthlys sidan. Jäklar vilkwb fun buö! Hmm, det går inta ett skrivo med tangantbordet fullt med saliv. Du får inte visa såna bilder innan jag har vattensäkrat tangentbordet! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.