Jump to content

Recommended Posts

Vad är de man byter när man förstärker den egentligen? Jag är jättedålig på

automatlådor och försöker lära mig.

Och hur mycke kan de kosta att få en C4 låda att klara ca 400hk?! :roll:

Det beror på vad du har för låda och i din plånbok?

När man säger "hålla för 400hk" så är det ett väldigt diffust begrepp inom denna värld.

En orginallåda håller för 400Hk!! ( iallafall några minuter) ;)

Det handlar egentligen hur länge man vill det ska hålla och hur mycket pengar man gräver ner.

Växellådor till skillnad från motorer går inte fuska med någon detalj.

Snålar man in på en pryl så slår det direkt på livstiden.

Vid just runt 400Hk börjar det bli jobbit för C4.

Man ska ha klart för sig att C4 är en mycket liten och skör låda så därför kostar det mer än andra lådor att fixa till.

Samtidigt är den en snillrikt enkelt konstruerad så det är lätt att gradera upp den.

Men vill du ha en siffra som jag tycker är rimlig så kostar endast delar ca 8-10.000 och då inkluderar jag en okej turbin i det för den måste bytas samtidigt.

Tittar man samtidigt vad nybyggda lådor kostar i USA så inser man att det är borkastade pengar att lämna bort för uppgradering här hemma om man inte klarar av det själv.

En seriös låda från Broader Performance (bäst på C4) kostar $850 för 500Hk och sen tillkommer turbin ca $500

Då har du en grymt bra och dessutom testad låda!

Sen säljer du din egen och det är +-0

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...