Paul Dagerborn February 4, 2009 Report February 4, 2009 Hejsan! kämpar med att byta golvbaljorna. Men då dom gamla ärhopplöst bortrostade går det inte att se hur dom varit monterade.Jag har förståt att på ht och fastback är falsen vänd uppåt.Men att på cabben ser det anorlunda ut pga.inre tröskeln.Frågan är hur det ska se ut? \ Mvh Paul Citera
Janne Holm CMC1740 February 5, 2009 Report February 5, 2009 Då jag gjorde igjordning min -70 så gick den inre tröskel så pass långt inså det gav sig själv med golvet. borde väl se likadant ut på en -65:aFick först fixa innertröskel sedan golvet svetsades fast mot sparklådan Citera
Svedis February 5, 2009 Report February 5, 2009 Menar du baljan infästning mot tröskelförstärkningen? Skicka på -68. Bör väl inte skilja i princip? (Om det nu är detta du letar efter) Citera
Paul Dagerborn February 5, 2009 Author Report February 5, 2009 Tack för alla fina bilder men det är undersidan jag undrar över.Har sett bilder i galleriet men är osäker på om det såg ut så orginal.Funderar på om den är fäst i samma fals som yttre sparklådanMvh. Paul Citera
Pelle cmc 375 February 5, 2009 Report February 5, 2009 Här är en bild, kan dock inte garantera att det är så original! Citera
Svedis February 5, 2009 Report February 5, 2009 Baljans yttre fals har jag för mig är bockad nedåt ( troligen i Pers nya kantpress ). Punktas i yttre tröskelsidans nedbockade fals. Den nedfalsningen har inte du Pelle. (fast min är en -68. Kanske skiljer?) Citera
Lente cmc 2346 February 6, 2009 Report February 6, 2009 Tjena ! Jag håller också på med rostlagning av bl.a. golvbaljorna. Jag köpte baljorna av olika leverantörer. Den ena var vikt nedåt den andra uppåt. Jag bockade om så att båda blev nedåt. Fäste dom sedan i tröskelplåten.Vet inte om detta är original då allt var bortrostat. Citera
Recommended Posts