Jump to content

Olika filter till C4?


Recommended Posts

Beställt lite grejer till min växellåda och eftersom det var flera kit fick jag med filter till lådan på två ställen (packningssats & tråg). Dock var de inte lika...

24561459.jpg

Båda passar i lådan men det ena är ju "djupare" än det andra, spelar det roll vilket av dem jag monterar?

Link to comment
Share on other sites

vad sa du att du beställde? Tråg och packningssats?

Om det är så så gissar jag att det vänstra filtret kom med tråget, detta är lite djupare och när oljan väl letat sig upp i det finns det mer att ta från om oljan skulle skvalpa undan en bråkdel av en sekund vilket med större sannorlikhet skulle kunna hända vid djupare tråg. Bara en tanke.

I vilket fall som helst är jag ganska säker på att du ska använda det filter som kom med tråget då det är denna del som du modifierar.

Mvh Axel

Link to comment
Share on other sites

vad sa du att du beställde? Tråg och packningssats?

Om det är så så gissar jag att det vänstra filtret kom med tråget, detta är lite djupare och när oljan väl letat sig upp i det finns det mer att ta från om oljan skulle skvalpa undan en bråkdel av en sekund vilket med större sannorlikhet skulle kunna hända vid djupare tråg. Bara en tanke.

I vilket fall som helst är jag ganska säker på att du ska använda det filter som kom med tråget då det är denna del som du modifierar.

Mvh Axel

Beställde bland annat just det ja, det du skriver stämmer perfa. :)

Hej, jag väntar på delar fr usa och bland annat ett nytt tråg och ett nytt filter till min C4.

Hittade den här tråden och en bit ned bland inläggen finns en bild som kanske ger lite ledtrådar.

Men man är ju novis på det här så.....

http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... hp?t=15798

/Bjorn :D

Se där ja, Per hade som vanligt en bra bild på hur det ser ut.

Tack för länk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...