Jump to content

Recommended Posts

Alltid detta trams i Sverige..

Känns som de vill att det ska härjas på vägarna istället.

Inte bara i Sverige, det förekommer överallt.

Vad jag erfarit genom åren är, att om ungarna har tillgång till motorbana, eller kan öva under kontrollerade former, minskar detta avsevärt på problembeteendet och också olyckor i trafiken.

Unga förare blir mer ansvarsfulla och skickligare i trafiken då dom kan "köra av sej" på en sluten bana och under kontrollerade former.

Problemet är att byråkraterna inte förstår nyttan...

Flera unga personer i min bekantskapskrets har "lärt sej den yttersta vägen", att ett fordon i allmän trafik inte är en leksak, utan kan vara direkt livsfarligt.

Kvar blir bara ett plåtrussin, minnena och sorgen.

Det är mycket tragiskt då förare på grund av alltför hög situationshastighet och bristfälligt kunnande sätter livet till.

Allt man kan göra för att föhindra detta är positivt, ingenting slår så hårt som förlusten av en familjemedlem i en olycka. Det är tragiskt också för en utomstående betraktare.

Lite OT, men tangerar delvis ändå motorbanans existensberättigande.

Jag tror nog byråkrating förstår nyttan... Lätt att kritisera deras agerande när man inte själv ska bo innanför bullergränsen.

Ärligt talat, hur kul är det att sitta på ballkongen/verandan och höra motorvrål. Säkert kul första veckorna, men man tröttnar nog ganska fort.

Jag skulle då inte vilja bo inanför bullergränsen... Även om du skulle acceptera att leva med det är det kanske inte så kul för dom som ska köpa bostaden efter dig...

Bana i all ära men inte runt knuten.

Vanligtvis brukar det vara så, att motorbanan funnits till och använts i många år innan det kommer bebyggelse i närheten....

Då man sen byggt sitt hus färdigt och har tid över att fundera på annat trams, aktiverar man områdets villagerilla, och börjar försöka forma om livet efter egna preferenser.

Detta ser man överallt där stadsbor "flyttar ut till lugnet och ron på landet", sen är det ajöss med friden på landet, då man får in en massa villa-aktivister i närmiljön. :twisted:

Ta sviesta t.ex... Kraftiga bullerkrav trots att "grannarna" har flygplan som passerar över skallen hela tiden, o kåkarna ligger ju inte precis nära.

Gelleråsen.. Tomterna är väl t.o.m köpta av "banan". O sen ha mage att klaga?!

I Askersund klagas det över valborgMC-tåget (ca 1000hojjar). De kan inte ha fönstret öppet för det kommer in avgaser m.m.. Suck, någon timme per år.

O.S.V

Nej det är ett jäkla gnällande för folk har inget bättre för sig.