Jump to content

Mustang fastback-70 cmc2270


Olsson026 CMC 2270

Recommended Posts

Hej Micke.

En tur till Söderhamn låter inte helt fel och ta en titt på pärlan eller

ska man kanske säga pärlorna :D.Vi får fixa något innan sommaren

MVH Christer/Gävle

Så du fick ihop ett förnicklingsbad också...:D....Blir hur bra som helst när alla småprylar blir blanka och fina och kommer tillbaka där dom en gång har suttit. Ser fram mot att se bilen. Jag jobbar stenhårt i garaget för att hinna få ihop min röda Mach1 innan säsongen,är ju så jäkla envis att jag ska göra allt själv,,,så det tar ju tid....Sälenträffen är inplanerad. Kul om du kom förbi. / "Micke" :cool:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Hej Micke. Hur ligger du till,är du på G att åka till bollnäs revyn den 5-6 april och visa

upp "pärlan"

MVH Christer/Gävle

Tjena Christer!!!

Jo jag ska "premiärvisa" min röda 428SCJ Mach1-70 efter en herrans massa års renovering på bollnäs motorrevy nu 5-6 april. Kommer att stå tillsammans med sveriges första svensksålda 64-1/2 mustang och en fin 68 fastback. Blir ett litet firande av mustangens 50år. Tänkte puffa lite för mustanclubsweden också genom att dela ut gamla nr. av mustangforum och div klistermärkan man samlat på sej under åren. Skulle väl ha haft nån CMC flagga eller typ banderoll att lägga tillsammans med bilarna...men har inte haft tid att engagera mej i det...men om nån ansvarig för cluben läser detta och känner att det skulla vara en bra ide` så finns det en möjlighet. Du kommer väl Christer? ska ju bli fint väder:D /M.v.h. "Micke" :cool:http://www.motorrevy.se/

Link to comment
Share on other sites

Hej Micke.

Det är tänkt att det ska bli en sväng dit, hade nästan tänkt att ev. snika åt mig

en liten titt på pärlan till helgen om du har tid,vore trevligt.

MVH Christer/Gävle

De går bra att komma i helgen...är hemma och "förnicklar" å "gnussar" på SCJ´n inför Bollnäs...du åker väl GrabberOrange Mach-1 då eller? :cool:

Link to comment
Share on other sites

Tjena Christer!!!

Jo jag ska "premiärvisa" min röda 428SCJ Mach1-70 efter en herrans massa års renovering på bollnäs motorrevy nu 5-6 april. Kommer att stå tillsammans med sveriges första svensksålda 64-1/2 mustang och en fin 68 fastback. Blir ett litet firande av mustangens 50år. Tänkte puffa lite för mustanclubsweden också genom att dela ut gamla nr. av mustangforum och div klistermärkan man samlat på sej under åren. Skulle väl ha haft nån CMC flagga eller typ banderoll att lägga tillsammans med bilarna...men har inte haft tid att engagera mej i det...men om nån ansvarig för cluben läser detta och känner att det skulla vara en bra ide` så finns det en möjlighet. Du kommer väl Christer? ska ju bli fint väder:D /M.v.h. "Micke" :cool:http://www.motorrevy.se/

Hej,

Kul!

Jag ska se om jag kan trolla fram några broschyrer om klubben som du kan dela ut.

Lovar inget men ska se vad som finns.

//D

Link to comment
Share on other sites

Otroligt trevlig tråd och en fantastisk renovering!! Sällar mig till övriga imponerade och säger: Fantastiskt jobb!!!

Och tack för alla bilder och text! Grymt roligt och inspirerande att läsa :D

Fin bil, superb renovering, perfekta bilder, grym färg, otroligt engagemang !! Wooow....!!

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Kul!

Jag ska se om jag kan trolla fram några broschyrer om klubben som du kan dela ut.

Lovar inget men ska se vad som finns.

//D

Tackar Daniel.!!!

Nu finns det Mustang brochyrer och tidningar så det förhoppningsvis ska räcka till söndagen också. Tackar / "Micke" CMC - 205:cool:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Hej. Har helt missat din inlägg Sorry.Jo monteringen går vidare,var och registreringsbes. för 2 veckor sedan gick ganska bra blev

ej godkänd anmärkining på hast.mätatare och bälten fram dom var bara SAE godkända skulle tydligen vara E godkända.

Ser kanonfin ut.:thumbup:..inga större saker att åtgärda i alla fall, spännande. Nu är det inget objekt längre. Var på bilprovningen med min SCJ jag också.....inte tillstymmelse till bromsar bak på pedal???? handbroms funkar perfekt. blir att kolla fördelningsblocket/ventil på innerskärmen...funkade när jag luftade....barnsjukdommar man får pyssla med, tråkigt att kladda med när man tror att det ska vara klart. Har även misslud från mina nya "rhodes lifters" när motorn blir varm, allt i motorn är nytt,,,så det blir att fortsätta skruva nån vecka till för min del..ev skifta till den andra 70-SCJ motorn jag skulle montera i vinter redan nu. Men ska åka i sommar i alla fall. Hör av mej när det blir nån mustangresa till metropolen Gävle. / "Micke":cool:

Link to comment
Share on other sites

Hej Micke

Synd att bromsarna inte fung. Visst är det lite "barnsjukdomar" att fixa med men inte så konstigt med tanke på

man har haft bilen i molekyler. Hoppas att det löser sig med oljudet i motorn har själv fått bytt insugnings packningen

efter att säkringen till kylfläkten gick sönder och den gick lite varm började att suga in olja vid delningen insug och

topplock. Har en liten konstig fråga hur lång är oljesticka från spettsen till nedre delen av "mössa" den som går över oljesticksröret

även hur långt det är till max och min från spettsen har ingen originalsticka så det är därför jag undrar.

Christer/Gävle

Link to comment
Share on other sites

Hej Micke

Synd att bromsarna inte fung. Visst är det lite "barnsjukdomar" att fixa med men inte så konstigt med tanke på

man har haft bilen i molekyler. Hoppas att det löser sig med oljudet i motorn har själv fått bytt insugnings packningen

efter att säkringen till kylfläkten gick sönder och den gick lite varm började att suga in olja vid delningen insug och

topplock. Har en liten konstig fråga hur lång är oljesticka från spettsen till nedre delen av "mössa" den som går över oljesticksröret

även hur långt det är till max och min från spettsen har ingen originalsticka så det är därför jag undrar.

Christer/Gävle

Snyggt Christer:clap:Hoppas dessa bilder kan lösa dina funderingar över oljestickan. Översta är en 428 CJ/SCJ sticka, mittre är en standard 428cui och den nedre är en 390cui. standard 428 är röret på motorblocket ca 9" kan mäta rören på dom andra blocken om du behöver dom också det också, /"Micke" :cool:

post-3208-144839477256_thumb.jpg

post-3208-144839477211_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hej på er.

Nu vad det länge sedan det hände något på den här tråden. Har bara åkt med bilen och njutit.

Har blivit  2 svängar till Power Meet i Västerås, Rättvik och lite lokala träffar,riktigt trevligt. Har äntligen

fått lite fina fälgar på bilen till den här säsongen efter mycket strul, blev 10 tum i bak. I vinter så blir det

att riva bakaxel pga lager ljud, passar även på att byta utväxling från 3.0 till 3.89 samt ev. en uppdatering

av stall sped till något mindre hetsigt (4000 nu )

 

 

 

IMG_9711.JPG

20160628_210338.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...