Jump to content

Recommended Posts

Hej jag har en 67 årsmodell med trumbromsar,Jag vill sätta på bromservo på den är det något jag måste göra mer än sätta på en bromservo ska även byta huvudcylindern.

Alf johansson cmc 1814 tel.0731545412

Nästan säker på att pedalen behövs bytas när man går från manuell till servo.

Har själv gjort bytet och utan byta pedal så blir bromsverkan helt obefintlig.

Beror kanske även lite på om man har manuell eller automatlåda eller

om det alltid behövs bytas när man installerar servoklocka. Lite osäker

Pedal ingår i nästan alla kit man köper i USA oavsett växellåda

http://www.mustangsunlimited.com/itemdy00.asp?T1=1521KS+01

http://www.mpbrakes.com/products/product-detail.cfm?product_id=157

Man kan nog kolla upp det genom att krypa under instrumentpanelen

och titta vilken pedal man har.

Det finns 2 infästningar och det lägre är för manuell och det högre för servo.

Skiljer kanske 7-8cm

Sen behövs eventuellt lite borrning och slipning i torpedväggen

men vet inte om det är lika på 1967-70

mp3_100.jpg

Är du helt 100 på det Lars?

Hittade detta när jag sökte på nätet

http://www.mustangsteve.com/fyi_brakepedals/msFAQbrakepedals.html

Insåg nu också att det det inte var fråga om att uppgradera till skivor utan endast servo.

Kan hända det är endast då man monterar skivor+servo pedalen byts men det framgår ju inte någonstans på länkar ovan.

Såg även att det fanns en borrmall på den sidan så jag mindes rätt att det var lite borr och slip för att få dit det hela.

Där ser man att servon sänks nedåt ca 2cm.

Hej igen.

Först, vilken jävla bra sida, sådant får inte hemlighållas. :P

Jo jag har gjort så alltså flyttat på piggen för tryckstång

och det funkade, när man ser bilderna så får man en

del att fundera på. :?:roll:

Hadde kanske tur den gången, men man ser också på

bilderna att en sådan justering eller ombyggnad, faktiskt

är möjlig i det stora hela. ;)

Satte in en komplett servoklocka med cylinder från en Sierra. Samma pedal. Lite längre pedalväg, men innebär ju att man får en jämn skön bromsverkan! Man ska inte krångla till det! :-- Fast jag har ju en -68!

Helt rätt som du skriver Per.För att bromsservon att funka så måste pedalen bytas,Jag har själv gjort detta på en -67 när jag byggde om från ej brosservo till bromsservo.Först utan att byta pedal vilket blir en nästan obefintlig broms,sedan med den andra pedalen och flytta upp pedalen till det övre hålet som man kan se på din länk så funkar det perfekt.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...