affe brandman February 20, 2009 Report February 20, 2009 Hej jag har en 67 årsmodell med trumbromsar,Jag vill sätta på bromservo på den är det något jag måste göra mer än sätta på en bromservo ska även byta huvudcylindern.Alf johansson cmc 1814 tel.0731545412 Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 20, 2009 Report February 20, 2009 Nej.Egentligen inte något alls, möjligen tryckstången somblir längre, måste igenom klockan (servoburken), kom ihåg att ha plats för inkoppling av vaccum på insug. Citera
Per Berglund February 20, 2009 Report February 20, 2009 Nästan säker på att pedalen behövs bytas när man går från manuell till servo.Har själv gjort bytet och utan byta pedal så blir bromsverkan helt obefintlig.Beror kanske även lite på om man har manuell eller automatlåda eller om det alltid behövs bytas när man installerar servoklocka. Lite osäkerPedal ingår i nästan alla kit man köper i USA oavsett växellådahttp://www.mustangsunlimited.com/itemdy00.asp?T1=1521KS+01http://www.mpbrakes.com/products/product-detail.cfm?product_id=157Man kan nog kolla upp det genom att krypa under instrumentpanelenoch titta vilken pedal man har.Det finns 2 infästningar och det lägre är för manuell och det högre för servo.Skiljer kanske 7-8cmSen behövs eventuellt lite borrning och slipning i torpedväggenmen vet inte om det är lika på 1967-70 Citera
jackson cmc2249 February 20, 2009 Report February 20, 2009 Finns färdiga servo kit bara att bulta dit utan att byta pedal (dyr) Mvh ULF Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 20, 2009 Report February 20, 2009 Hej.Det räcker med att flytta fästet för tryckpinnen pådin gamla pedalarm. Citera
Per Berglund February 20, 2009 Report February 20, 2009 Är du helt 100 på det Lars? Hittade detta när jag sökte på nätethttp://www.mustangsteve.com/fyi_brakepedals/msFAQbrakepedals.htmlInsåg nu också att det det inte var fråga om att uppgradera till skivor utan endast servo.Kan hända det är endast då man monterar skivor+servo pedalen byts men det framgår ju inte någonstans på länkar ovan.Såg även att det fanns en borrmall på den sidan så jag mindes rätt att det var lite borr och slip för att få dit det hela.Där ser man att servon sänks nedåt ca 2cm. Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 20, 2009 Report February 20, 2009 Hej igen.Först, vilken jävla bra sida, sådant får inte hemlighållas. Jo jag har gjort så alltså flyttat på piggen för tryckstångoch det funkade, när man ser bilderna så får man endel att fundera på. Hadde kanske tur den gången, men man ser också påbilderna att en sådan justering eller ombyggnad, faktisktär möjlig i det stora hela. Citera
Svedis February 20, 2009 Report February 20, 2009 Satte in en komplett servoklocka med cylinder från en Sierra. Samma pedal. Lite längre pedalväg, men innebär ju att man får en jämn skön bromsverkan! Man ska inte krångla till det! Fast jag har ju en -68! Citera
Roger February 20, 2009 Report February 20, 2009 Helt rätt som du skriver Per.För att bromsservon att funka så måste pedalen bytas,Jag har själv gjort detta på en -67 när jag byggde om från ej brosservo till bromsservo.Först utan att byta pedal vilket blir en nästan obefintlig broms,sedan med den andra pedalen och flytta upp pedalen till det övre hålet som man kan se på din länk så funkar det perfekt. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.