Daniel Strand March 12, 2009 Report March 12, 2009 När vi ändå är inne på stereo etc, Grufman eller någon annan, såg att ni på Grufman har det där TripTunes, men vad jag fattat så är det en FM-sändare så du måste köra din musik via radiovågor och inte via kabel? Finns det ingen annan fin lösning till en 06a? Jag vill kunna koppla in en vanlig mp3-spelare med 3.5mm vanlig hörlursuttag o sen köra stereon på läget AUX o njuta.3,5mm ingång i mittkonsollen blev nog standard 07 eller 08. Jag har det iallafall i min 08:a. Har sett att det finns lösningar på detta till de som inte har det som standard. Jag skulle tänka mig att det var Grufman som hade detta, men är inte 100 på det. Ring och hör med dem. Citera
Akilles March 12, 2009 Report March 12, 2009 Jo det är som du säger, har läst runt massa mer och det är bara på 07orna de finns. Fan att man missade det med 1 år!! Har iaf inte hittat någon på min. Japp Grufman hade något sådant liknande såg jag på deras sida, den med FM-sändare, fast jag tänker köpa en PIE där man trådar allting istället.MOS, BT var ingen dålig idé, jag tänker dock dra en 3.5mm så att den blir lättillgänglig, kanske åker nån polare med sin mp3spelare med o då kan de vara lite flashigt att koppla in den direkt till bilen o så kan man köra BT med sin mobil (köpte en iphone nyss och där finns många sköna saker, youtube i mustangen haha ) Citera
MOS March 12, 2009 Report March 12, 2009 MOS, BT var ingen dålig idé, jag tänker dock dra en 3.5mm så att den blir lättillgänglig. )Jo, så tänkte jag också./M-O Citera
Jan Erik CMC 97 March 12, 2009 Report March 12, 2009 Hej jag har en splitter ny Shaker 500 liggande i garaget om någon skulle va intreserad.Detta är en med aux (07a) Citera
MOS March 30, 2009 Report March 30, 2009 Japp Grufman hade något sådant liknande såg jag på deras sida, den med FM-sändare, fast jag tänker köpa en PIE där man trådar allting istället.Grufmans variant "Trip Tunes" är vad jag förstår en FM-sändare fast överföringen sker inte trådlöst utan via antennkabeln.Någon som har erfarenhet av denna enhet?http://www.grufmanbil.se/web/vehicle/1536/folder/199//MOS Citera
MOS May 7, 2009 Report May 7, 2009 Jo det är som du säger, har läst runt massa mer och det är bara på 07orna de finns. Fan att man missade det med 1 år!! Har iaf inte hittat någon på min. Japp Grufman hade något sådant liknande såg jag på deras sida, den med FM-sändare, fast jag tänker köpa en PIE där man trådar allting istället.MOS, BT var ingen dålig idé, jag tänker dock dra en 3.5mm så att den blir lättillgänglig, kanske åker nån polare med sin mp3spelare med o då kan de vara lite flashigt att koppla in den direkt till bilen o så kan man köra BT med sin mobil (köpte en iphone nyss och där finns många sköna saker, youtube i mustangen haha )Japp, då var det klart!Köpte en FRD04-AUX från PIE och har nu installerat enheten.Följde följande instruktion:http://home.comcast.net/~murzim/site/?/ ... Interface/Monterade dock ett 6,3 mm-stereouttag i mittkonsollen på samma ställe som original som kom 2007. Dessutom köpte jag en Bluetooth-enhet (SonyEricsson MBR-100). Verkar funka hur bra som helst. Bra ljud. /M-O Citera
Recommended Posts