NiklasA Posted March 9, 2009 Report Posted March 9, 2009 Hej!jag har en rätt solblekt cabb och vet inte vad jag ska använda för bra medel för att få den svart igen. jag har en -65 och jag tror att cabben är i galon. har någon något bra förslag?/Niklas Quote
Lars Oscarsson cmc383 Posted March 9, 2009 Report Posted March 9, 2009 Den är antagligen i vinyl, du kan använda infärgningför vinyl som finns att köpa i välsorterade tillbehörs-affärer, många båttillbehörsbutiker. Har inte provat själv då jag aldrig haft cab, testa medlet som är till för att gnida upp svarta plaststötfångare, det funkar säkert på en svart cab allså. Quote
berne Posted March 15, 2009 Report Posted March 15, 2009 Jag har använt ett medel som heter Bumpershine och saluförs av OK. Det blir helt suveränt! Som nytt! Fungerar på både vinyl och canvas. Det är ett starkt svart färgämne i det, så det kladdar en hel del och man får vara beredd att torka upp med en trasa, det man spiller. Man stryker ut med en trasa på sufletten och torkar sedan bort överfödet direkt. Det är varaktigt också. Jag putsade upp min sufflett på mussen förrförra sommaren och den är fortfarande lika fin! Rekommenderas! Quote
NiklasA Posted March 16, 2009 Author Report Posted March 16, 2009 Tack för hjälpen, ok ligger när så det blir kanon./Niklas Quote
Recommended Posts