Jump to content

Recommended Posts

Hej alla,

Första inlägget här! Grattis till mig... ;)

Jo, har så smått börjat titta på att införskaffa mig en av dessa sköna bilar och ju mer jag tittar runt desto fler frågor kommer fram. Som tur är så hittar jag faktiskt i princip alla relevanta svar på mina funderingar här på detta e m i n e n t a forum.... MEN det är faktiskt ett (mindre viktigt men ändå) ämne som jag bara inte kan hitta något svar på. Nämligen detta: har sett att några Mussar till salu har någon typ av navigatorskärm under stereon - och min fråga är helt enkelt hur denna navigator funkar här i Sverige?

Vilka kartor brukar finnas med i original? Och om inte Sverige/Europa finns med (inte helt otippat) går det då att få in dessa kartor utan större problem? Kan man enkelt få fram metric system istället för miles i programvaran osv? Styr skärmen något annat också, typ stereon? Osv?

Någon som vet? Tusen tack på förhand!

Det finns navigator på de sena 07orna och frammåt, som tillval då vill säga.

The 2008 Mustang's DVD-based Navigation system costs an additional $1,995.

Det är inga europa kartor orginal i den kommer jag ihåg. Dock tycker man ju att Ford borde ha då det lär väl säljas Fordar med navi i sverige och det kanske tillochmed är samma enhet???

Jag hade iallafall gärna haft den endå. Snyggt stiligt och en fullproppad bil från fabrik älskar vi väl "nästan" alla ;)

Angående meter systemet borde det inte vara nå konstigt, eftersom kanada använder sig utav det. Borde vare en baggis o ändra själv. Precis som på färddatorn.

gamla navin (som bla satt i lincoln navigator 03-06, ford explorer 02-05 och aviator) finns det skivor till. Man kan köra jaguar-skivorna. Det har jag själv testat och det funkar. Till dom här funkar inte jaggaskivorna. Tyvärr. Nån som har en jagga och en musse får gärna testa själva.

gamla navin (som bla satt i lincoln navigator 03-06, ford explorer 02-05 och aviator) finns det skivor till. Man kan köra jaguar-skivorna. Det har jag själv testat och det funkar. Till dom här funkar inte jaggaskivorna. Tyvärr. Nån som har en jagga och en musse får gärna testa själva.

Trist :(

Den dan man köper en 2010+ skulle man ju velat ha navin fungerande :roll:

Annars kan man åka till Exklusive och få hjälp... för sisådär 3000:-
Ursäkta men jag fattar inte. Vad är det för hjälp?

Är Exklusive dyra annars? Såg att dom hade några bilar till salu. Eller är det service och delar du menar?