Jump to content

EL, Tändning, Data 1964½-2004

Elfrågor på årsmodell 1964½-2004

1. Started by Christoffer,

Kopplade på batteriet idag på min 65:a för första gången på 2 år efter omfattande renoveringar, och tutorna började tjuta av sig själva. Någon som vet var felet kan sitta ? Jordfel ?

• 1 svar
    • 1,1k visningar
  2. Started by lestat,

min lampa för tempen lyser hela tiden, vilket är en aningen störande... vet ej riktigt hur kopplingen skall vara på givaren. sitter endast en kontakt på den.. nån som kan förklara det, så vore jag tacksam. är det krångligt att byta till en tempmätare istället?

• 2 svar
    • 1,7k visningar
  3. Started by Kent cmc 1162,

Har bytt reläet och upptäcker till min förtvivlan att det funkar på alla utom vänster bak som är helt svart när jag slår på bilnkersen, lyset funkar och jag har provat med flera koppar men det är svart . Finns det någon kontakt eller relä som känner av vid blinkers resp. bromsljus? glömde säga att det är en -67: Tacksam för svar cmc 1162 Kent

• 7 svar
    • 1,7k visningar
  4. Started by lestat,

nåt förslag?? när jag slår på lyset, så lyser allt (liite svagare på höger bakljus) men om jag tex bromsar, så funkar inte blinkers. (oxså höger sida) nån som har nån aning? vart man ska börja.

• 5 svar
    • 1,6k visningar
  5. Gäst
    Started by Gäst,

Jag har ett märkligt fenomen/fel på laddningen i min –65:a Kontaktorn på nedre spolen i laddreläet ligger och slår till och från i ungefär samma takt som en blinkers gör när en lampa är trasig. Detta fenomen syns mycket tydligt på alla glödlampors styrka när motorn går på tomgång och strax däröver. Spänningen hamnar på ca 15V vilket inte är så bra. Jag provade ett annat (begagnat) laddrelä men det var helt dött och spänningen rusade till 18V. Min slutsats är att det var fel på det reläet? När jag plockade tillbaks det gamla reläet återkom "blinkningen" igen. Har någon av er varit med om något liknande?

6. Gäst
    Started by Gäst,
    • 0 svar
    • 1,3k visningar