Jump to content

Guider och Tips 2005-2014

Guider och tips, skrivna utav våra besökare. Titta gärna här, kanske din fundering är löst redan!

1. Started by Lars Alfredsson,

Inlägg i denna del måste godkännas av administratör innan de publiceras. Denna del är inte tänkt för frågor utan tips för din bil.

• 0 svar
    • 89 visningar
  2. Started by walkthebigdog,

Vill lägga in en varning här, jag skulle bredda spårvidden på min bil lite blygsamt med modellanpassade 15mm spacers från företaget i rubriken, men dessa har ett 1-2 mm för smalt centrumhål så det är omöjligt att få dem på plats. Även om det hade fungerat är hålen där muttrarna ska fästa spacern mot navet för små så det går inte att komma åt att dra åt med någon hylsa som jag har bland mina verktyg i alla fall. Nu kan det förvisso vara ett misstag från deras sida så fel spacers är skickade, men jag lär inte få svar på reklamationen förrän efter helgerna. Känns dock som att det här är en totalt feltillverkad produkt och jag varnar härmed för köp. Återkommer …

• 1 svar
    • 319 visningar
  3. Det finns inga kit att köpa för att kunna montera regskylten i luftintaget under stötfångaren. En bra karl reder sig själv så jag ritade ett nytt fäste som kan monteras utan borrhål. De orangea ytorna är där dubbelhäftande tejp ska sitta. Skickar med stl-filen ifall fler vill göra samma sak. Min front är en GT/CS men misstänker att GT har samma form på luftintaget. Så här blev mitt fäste: Skylthållare.stl

• 0 svar
    • 2,1k visningar
  4. Att montera diskanter på ett snyggt sätt utan att ta hål i dörrsidor eller tejpa/skruva fast dem på instrumentpanelen, kan vara svårt. Inga fästen finns att köpa på eftermarknaden som löser detta.Jag blev inspirerad av de fästen som finns för extra instrument som monteras inuti luftutsläppen för ventillationen. Jag designade ett par fästen för diskanterna(35,7mm ytterdiameter) som passar i luftutsläppen och 3D-printade dem. Diskanterna är riktade snett in i bilen och ser ut som fabriksmonterade. Ett annat plus är att ventilationen fortfarande fungerar. STL-filen finns med för dig som vill printa ett par egna. Tweeter_vent_35_5mm_V2.stl

5. Broschyrer för årsmodellerna 2005 - 20014. 2006mustang.pdf

• 1 svar
    • 4,3k visningar
  6. Started by Kenne Bell,

Fick problemet med vänster dörrhandtag för en tid sedan på min Gt -05, hittade då fina tips på den kända sidan! gjorde som på beskrivningen och det funkade hyfsat, men kändes inte 100% rätt. Plockade bort hela handtaget och upptäckte varför det har hänt, det var en av tapparna som fungerar som led åt tryckaren invändigt som hoppar ur sitt läge! Visst kan man justera på staget enligt beskrivningen. Men jag tyckte konstruktionen inte var pålitlig med dessa korta tappar som sticker in ett par mm. Så fixade jag det : Jag slipade av tapparna, borrade ett 3mm hål raktigenom, monterade ett stålstift, som sticker ut länger på varje sida. (tog ingen bild på det) Så nu funkar det s…

7. Started by CMC-49,

http://iihs.net/fsm/?dir=40

8. Väldigt kort, någon längre förklaring får ni leta vidare efter Efter detta beställer jag mina mappar. I USA mäter man i RON i Sverige i MON. Mer information bör finnas på tex Wikipedia. [TABLE=class: grid, width: 500] [TR] [TD]USA oktan (RON) [/TD] [TD]Sverige oktan (MON) [/TD] [/TR] [TR] [TD]91[/TD] [TD]95[/TD] [/TR] [TR] [TD]93[/TD] [TD]98[/TD] [/TR] [TR] [TD]93[/TD] [TD]99 / V-Power[/TD] [/TR] [/TABLE]

9. Du måste ha hjälp utav någon för att göra detta. Lossa minuspolen på batteriet. Placera dig i förarstolen, stäng dörren. Tryck ner sidorutan. Be din vän ta av minuspolen från batteriet så att sidorutan stannara ungefär halvvägs ner. Sätt tillbaka minuspolen. Tryck ner fönsterhissknappen så rutan åker ner det sista. Håll kvar knappen i 2 sekunder. Tryck upp fönserhissknappen så rutan åker helt upp. Håll kvar knappen i 2 sekunder. Nu bör dina fönsterhissar fungera som dom skall.

• 0 svar
    • 3k visningar
  10. Väldigt duktig på att förklara och visa. Rekomenderas varmt! Bra forum i USA. http://mustangforums.com/forum/2005-2011-mustangs/203638-taco-bills-how-tos-all-tsbs-and-other-tech-info.html

• 0 svar
    • 2,6k visningar
  11. https://www.flmowner.com/servlet/ContentServer?pagename=Owner/Page/IdentifyVehiclePage&BackToLogin=Owner/Page/OwnerGuidePage&ord=47114204

• 0 svar
    • 3,9k visningar
  12. Guide skriven utav: Mats-Olof Söderberg (MOS), Uppsala Konvertering av bakljus Ford Mustang 2005.pdf

• 0 svar
    • 4,7k visningar
  13. Owner’s Manual First of all, if you have an Owner’s Manual, Read it. There are many features and a TON of information for you in it. Especially if you are a Mustang Virgin. If you need a Owner’s Manual go to http://www.helminc.com and order one! Recalibrating your Throttle Recalibrating the throttle by turning the key in the on position and pressing down to the floor ( total 3 seconds ) then release for 3 seconds. 1- Turn the ignition to ON without starting the engine(dashboard lights come on and chime sounds). 2- After the chime stops, smoothly depress the gas pedal to the floor while counting 1001-1002-1003. 3- Release the gas pedal using the same procedure in 2. 4…

• 0 svar
    • 5,4k visningar
  14. Shaker 500 / 1000 "poping sound" (sprakande / smällande) vid start utav eftermarknads stereo. Detta ljud beror på att de flesta Ford stereos använder skickar ut +5V till förstärkarnas styrsignal (ofta kallad Remote Amp). Alla eftermarknads stereos/enheter använder +12V för denna signal. För att undvika detta pop/oljud måste en 12V till 5V regulator anslutas på remote kabeln. Dessa kostar kring 10-20kr på tex Kjell & Co. Vad jag läst mig till så använder 2010+ endast 2.5V men detta får ni undersöka närmare själva.

• Like
    • 1 svar
    • 6,7k visningar