July 25, 200618 yr comment_31249 http://www.kromteknik.se/bildelar.htmlHar ingen erfarenhet av dom, men de ligger här i Eskilstuna där jag bor...
July 25, 200618 yr comment_31263 Och tar då troligen kungligt bra betalt...... Kan va ide att försöka hitta nya delar i USA för mycket mindre pengar.... Sen spara originalen, och kroma dom om nåt år när man har lite bättre med pengar kanske?
July 25, 200618 yr comment_31266 Och tar då troligen kungligt bra betalt...... Kan va ide att försöka hitta nya delar i USA för mycket mindre pengar.... Sen spara originalen, och kroma dom om nåt år när man har lite bättre med pengar kanske?Nä jag tror egentligen inte att det finns någon del på en 68 Mustang som är värt att omkroma...om det nu inte är finishen eller 100% original man vill uppnå.
July 26, 200618 yr comment_31282 Har lämnat till Kromteknik flera gånger och de gör toppjobb till bra priser. Rekommenderas!!
July 26, 200618 yr Author comment_31288 Nä jag tror egentligen inte att det finns någon del på en 68 Mustang som är värt att omkroma...om det nu inte är finishen eller 100% original man vill uppnå.Jodå, det finns det. Jag vill kroma om exportstaget eftersom det har blivitrostangripet. Ett nytt lär enligt uppgift inte alls ha samma kvallitet, om maninte kan hitta ett NOS förstås, men då blir priset ett helt annat. Nytillverkadedelar från USA är ofta dålig kvallite och har dålig passform. Så kan jag repareragamla delar så gör jag det gärna.Mvh.
July 26, 200618 yr comment_31294 Som sagt, vill man behålla original, kan det vara dyrare än nytt.Kromning är enkelt. Jobbet är slipningen och annat förarbete. Helst ska grejerna förkoppras först.Så kolla lokal kromningsfirma och fråga.Bifogar bild på innan och efter på några grejer
July 26, 200618 yr comment_31299 Jag hade egentligen bara en personlig åsikt om kromade prylar i motorutrymmet.För det är väll det staget på bild du mena.Krom på den hör inte dit och ser för jävligt ut! Jobbigt att hålla snyggt och det skriker 70-tal.Nej jag lämna det på blästring och sen pulverlack i matt "autokvalite".Sorry men det är ju inte min smak som gäller här! Vill du ha krom så kan bara hålla med ovanstående om kromteknik.De gör fina jobb trots att det är dyrt.Skiten som sitter på från början på dessa är rena skämtet.
July 26, 200618 yr Author comment_31309 Som sagt, vill man behålla original, kan det vara dyrare än nytt.Kromning är enkelt. Jobbet är slipningen och annat förarbete. Helst ska grejerna förkoppras först.Så kolla lokal kromningsfirma och fråga.Bifogar bild på innan och efter på några grejerJag köpte nya sånadär (kommer inte ihåg vad dom heter) men passformen var sådålig att det ser inte snyggt ut. Ändå utlovades "show car quality". Och dyra somtusan var dom också. Jag tror jag skall skicka dom gamla för omkromning och säljadom nya.Jag har ingen lokal kromningsfirma. Inte någon jag känner till i alla fall.Det är därför jag frågar här. Men vad tusan det kostar inte så mycket attskicka med bussgods, och gör dom ett bra jobb så är det ju värt det.Jag hade egentligen bara en personlig åsikt om kromade prylar i motorutrymmet.För det är väll det staget på bild du mena.Krom på den hör inte dit och ser för jävligt ut! EnvyJobbigt att hålla snyggt och det skriker 70-tal. Men JAG tycker det är snyggt med kromat stag. Det är MIN personliga åsikt. Men det får vara lagom mycket krom under huven. (Och vad är lagom?)Mvh.
July 26, 200618 yr comment_31310 Ja du har ju redan lite "bling,bling" där så det är väll bara kroma på! Bussgodspriset är nog det minsta du behöver bekymmra dig över.Mina "Bumeranglister" kostade 600kr/st och blev lika snygga som "svedis" pryl ovan.Gissning 2000kr för exportstaget
July 27, 200618 yr comment_31311 Om du menade solskyddshållare så heter dom sun visor bracket. Kostar väl 70 usa-pengar eller en ca 1000:- här hemma.De gamla är av zinkgjutgods, därav korrosionen. ( som mussen i fronten och mycket annan.)Slipningen och kromningen kostade kanske 1500-2000 för mina visor brackets ( ungefär då det var mycket annat som var med i lådan till kromkillen).Kromfirmorna bör tipsa om någon som slipar delarna. Detta är mycket viktigt, då minsta ojämnhet syns, precis som vid lackning.Men gör det i höst. Jag fick vänta 10 veckor!
February 19, 201312 yr comment_124704 finns många trådar om krom,men jag pratade precis med en mycket trevlig kille på detta företaget: www.excellentab.sevärt att kolla upp
February 23, 201312 yr comment_124805 Hej Jag har kromat delar på exellent med mycket bra resultat men det är inte billigt. Jag kromade om min orginal remotcontroll backspegel samt listerna runt cab brunnen. Dessa delar finns som nytillverkade men har inte samma kvalitet.
February 23, 201312 yr comment_124814 Hej Jag har kromat delar på exellent med mycket bra resultat men det är inte billigt. Jag kromade om min orginal remotcontroll backspegel samt listerna runt cab brunnen. Dessa delar finns som nytillverkade men har inte samma kvalitet.Hur lite billigt då? ;-)MvhJohnB
February 28, 201312 yr Author comment_124937 Ähhh... jag vet inte om ni såg det men inlägget var från 2006?Hursomhelst kostade omkromningen 2000:- + frakter 543:- hos Krom-Teknik i Eskilstuna.Och bra blev det! Det blev inte förrän 2008 jag skickade in det.Mvh.P-O
February 28, 201312 yr comment_124938 Ähhh... jag vet inte om ni såg det men inlägget var från 2006?Hursomhelst kostade omkromningen 2000:- + frakter 543:- hos Krom-Teknik i Eskilstuna.Och bra blev det! Det blev inte förrän 2008 jag skickade in det.Mvh.P-OP-O , vilken tidskapsel det kan bli .
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.