Jump to content

CMC376

Medlemmar
  • Inlägg

    13
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

CMC376's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Hej Per. Angående fälgarna så ser det ut som American Racing fälgar, deras outlaw. Se fälgprogrammet på svenska fälgs hemsida. Hälsningar Börje CMC376
  2. Vilken typ av bromsolja ska jag använda? DOT 4 eller är det någon gammal DOT 2 typ? CMC376
  3. Har du bytt slangar på trycksidan? Original sitter det tryckutjämnings ventil där. Om du eller någon före detta ägare har bytt slangar till icke original får du garanterat det problemet med skrik från servon. Det är enligt mina källor ett vanligt fenomen.
  4. Är det någon som vet hur jag enklast tar bort skärmen har ingen bok som visar detta. Det är 67:a . Det är infästningen i framkant som är bekymret. Mvh Börje CMC 376
  5. Tack för all goda råd och tips Med eran hjäp har problemet försvunnit och bleknat bort. Hoppas att alla goda råd färgar av sig till fler Hälsningar Börje CMC376 67 HT Wimbledon White 289 C4
  6. Jag har kollat på tekniksidan, problemet är bara att den gamla Ditzler koden inte går att jämföra med t.e.x Sikkens färgkoder det finns ingen Wimbledon white. Det jag har hittat är en vit färg med färgkod FA64M som Ford använde mellan 1964-1971 är detta samma färg
  7. Är det någon vänlig själ som vet var någonstans i Stockholm helst norra delarna, där jag kan köpa färg wimbledon white samt färgkoden till densamma. Tack på förhand.
  8. CMC376

    Läckage

    Tack för hjälpen. De svaren besparar mig både tid och förhoppningsvis pengar
  9. CMC376

    Läckage

    Ursäkta min okunskap men frågar man inte så kan man inte lära Jag har en 67 ht med 289 som läcker i bakre vevaxeltätningen. Nu till min fråga, går det att byta utan att lyfta ur motorn eller går det möjligen att komma åt att byta genom att lyfta ur lådan c4.
  10. Har du provat att justerat backarna med justerskruven som går att komma åt genom bromsskölden, det sitter ett gummilock för. Det gäller att backa ut backarna precis så att man känner att det börjar att ta. Därefter justera tillbaks så att det löper fritt.
  11. Tack Håkan för hjälpen, på den där sidan fanns det mycket matnyttigt.
  12. Jag har just fått hem en standard report från Marti Autoworks i USA med uppgifter hur min 67 ht var utrustad vid leverans. Nu till frågan är det någon som vet vad Heavy duty suspension skiljer från standard?
  13. Hej jag har just monterat en en Edelbrock 1404 på min 67 ht och undrar om det finns någon som kan tipsa mig om grundinställning för tomgång, flottörnivå då jag har köpt den begagnad och inte har några papper.
×
×
  • Create New...