Jump to content

Lygdman cmc813

Medlemmar
  • Inlägg

    669
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    1

Lygdman cmc813 last won the day on 30 oktober 2022

Lygdman cmc813 had the most liked content!

About Lygdman cmc813

  • Födelsedag 1980-01-11

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Lygdman cmc813's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

1

Omdömespoäng

  1. Låter riktigt intressant, jag vill också se bilder på bygget.
  2. Vilken pärla, måste varit hur kul som helst å pilla med!
  3. Vilka härliga bilder! Kul å se någon som "vågar" använda bilen
  4. Motorn i 56an börjar ramla i hop igen, bottedelen är monterad och topparna sitter på plats igen. Så nu har jag kört upp oljetrycket i den och kunde glatt konstatera att det nu mer kommer upp olja i båda topparna.. Det räckte med honing av cylindern och 2 nya kolvar med ringar samt nya vevlager och nya kamlager + att oljespåret i kammen stacks lite djupare så nu är det bara resten kvar och det ser ut som att jag kommer kunna regbesikta till sommaren.. Det skulle kännas skönt att avsluta det här projektet som vart betydligt större än räknat så man kan återgå till Mustangen igen
  5. Ratten blir kanon snygg, bra jobbat!
  6. Det börjar se trevligt ut nu
  7. En liten uppdatering på 56an.. Jag har rivit motorn (292 Y-blockare) nu och konstaterat att det ligger mycket pengar även i denna, men tyvärr så har "Fel" person skruvat i hop den och startat upp den.. Allt inuti den är/var nytt, botten delen är balanserad det sitter större ventiler i osv.. Men till det tråkiga: Idioten som har startat upp den har varvat sönder den En kolv är sönder spikad med repor i cylindern som följd. En kolv har spruckit vid kolvbulten. Flera stöt stänger hade hoppat dän varav ena låg i lyftargalleriet krokig. 2 topplocksbultar satt på fel plats vilket gjorde att den ena hade bottnat och olja hade tryckt sig förbi packningen in i 2 cylindrar. Kam lagrena sitter felvridna så det kom inte upp olja till högra toppen. Och det är aningen stygga märken i vev lagrena.. Så slutsatsen blir att VISSA SKA INTE HÅLLA PÅ MED BILAR!! Och det var tur att jag rev hela motorn innan allt har rasat.. Så nu har jag beställt 2 nya kolvar med ringar, vev lager, kam lager för stöt stänger och packningar hade jag redan köpt hem. Jag hoppas kunna rädda cylindern med honing, den är redan borrad 0.080 (dvs 312 +0.030) veven är omslipad -0.030 men ser ut att ha klarat sig. Och vipparmarna och ventiler verkar ha klarat sig med monterings oljan, så förhoppningsvis kommer jag kunna rädda motorn.. Men jag får återkomma när jag har honat och börjat återmontera.
  8. God Jul och gott nytt år!
  9. Måste hålla med, FÖR mycket fritid! Men det blir bra och riktigt kul att titta på
  10. Du är alltid välkommen hit Håkan även om det står stilla med Mustangen Ha en fantastiskt God Jul du med. Och alla ni andra med så klart!
  11. Bra jobbat, Det är mer jobb än man tror att köra av all färg och skit
  12. Kul att se att det händer lite igen på denna underbara bil
  13. Det var den bästa filmen jag sätt på länge, vilket arbete och vilket resultat! Men ska jag räkna om deras tid i mina amatör timmar så tror jag inte det räcker ens att sätta en nolla till bakom timmarna å då når jag inte ens samma resultat.. Det är lätt och roligt att starta ett projekt och att lägga enorma summor pengar i det, det som är svårt är att hålla i och avsluta... Speciellt dom större.
  14. Ha ha, den ser lite larvig ut med plåtfälgarna Men jag håller med Klingan75, vi vill se den bakifrån
  15. Sysslolös? Nä de e ingen risk, inte de närmsta 10åren i allafall Det sista inköpet blev en -86 Sportster 883 som är borrad till 1200 vildare kam osv. som stått i 13 år.. Men det jobbet har jag lejt bort till min far mot att han också får bruka den när den är klar Va det gäller 56an så är elsystemet nästan klart nu, men jag väntar på lite delar till värmekanalerna för att kunna göra det sista under instrumentbrädan, så nästa steg är att passa in dörrarna så att jag kan skruva in inredningen helt. Sen har jag lite rostlagning i framvagnsbalken.. Å sen ska bara motorn rivas och gå igenom, för efter uppstart (den gick på 1+3 cylindrar) så konstaterades att dom inte fått stötstängerna riktigt på plats så dom hade hoppat ur lyftarna, så det känns som att jag vill kolla igenom motorn helt innan jag stoppar tillbaka den igen.. Men jag ser en ende på jobbet i alla fall även om det som alltid var mycket mer än jag hoppats på, och planen är att den ska regbes. nu till våren. Så nu ska jag ut å börja passa in dörrarna lite innan det är dax att åka de där 67 milen till jobbet igen *suck* dom resorna tar tyvärr både tid och energi som jag hade velat lagt på mina projekt istället.. Men va gör man inte för det där månadsbidraget man får Och innan ni dömer ut 56an helt, kom i håg att jag bytte rakt av mot -66 F250 jag hade..
×
×
  • Create New...