Jump to content

gustaf

Medlemmar
  • Inlägg

    69
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

gustaf's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Puh, jag fick ont i käkmusklerna efter ca: 7 minuter ! Härlig film.
  2. Jag har två tidiga -67 med manuell styrsnäcka, den ena orenoverad och glapp, den andra ny och av någon anledning med färre rattvarv. Jag saknar servon varje gång jag skall fickparkera med båda ! Men med den med ny snäcka och i övrigt tighta framvagnsdetaljer finns inget som helst behov av varken kuggstång eller servo så länge jag har lite "rull " ! Men visst, servoassisterad kuggstång från ex. SET Enginering är frestande. Dock får man väldigt många andra kul prylar för 32 000 surt förvärvade och skattade riksdaler.
  3. Fin film. Men lite för mycket "förfinade" Mustanger enligt min smak. Jag har svårt för Ellinormustanger, och varianter med rörgrillar, breddade sparklådor och jättespoilers. Originalkarosser och Shelbycloner , med tokmycket uppgraderingar av chassi och motor/drivlina det gillar jag. Som sagt fin film, vore kul om vi hade Hot Rod channel i Sverige med ! Tack för länken. Mvh Gurra
  4. Nej Per, jag brukar lämna in den på service hos den lokala Fordverkstan i Enköping som ägs av Bilia. Verkmästaren med keps syns tydligt i början på filmen. ps. Tack för hjälpen !
  5. Nu provar jag så här istället med min filmsnutt. Gå in på You Tube och sök på "Mustang med sommardäck." Om Webbmaster finner det Ok så är jag ytterst tacksam om han kan länka klippet på ett smidigare sätt. Datorer , disk och tvättmaskiner är för komplicerade för mej. Mvh Gustaf.
  6. Det tycker inte jag att du ska göra, " hönstrappan" ,vingen och scopet var ju en trendsättare utan dess senare like ! Det fanns väl knappast någon serieproducerad bil med dessa attribut före Mach 1 :an. I 25 år efter har de ju kopierats på nästan varenda bil i någon form. Men originalet var och är ju snyggast ! Mvh.
  7. Nog kan man ha synpunkter på den, men oj vad inspirerande !
  8. Så där låter aldrig min katta !
  9. Det är väl den där aluminiumpanelen som ska sitta baktill under bakluckan ner till "sandplåten" hela vägen mellan skärmhörnen. 2-färgad var nog när den var svart med räfflorna i aluminiumfärg eller tvärtom. Jag har bara sett den på Fastback, men det passar ju på alla 3 modellerna. Ganska fränt och ganska ovanligt tillbehör. Mvh Gustaf.
  10. Då var sommardäcken på, nya avgasutsläpp á la Ingvar och cutoutsen öppnade . Imorgon är nog grusvägen så pass torr att man kan ut och åka på asfalten !
  11. Ok Andrew ! Kul med respons ! Mvh Gustaf.
  12. Andrew. Hur jag hittade felet! Jag märkte ju att bilen inte gick riktigt bra, misstände och tappade orken, dvs slutade spinna på 3:an med gatdäck. Läste då av tempen på heddersen med IR-tempmätare ( underbart verktyg ) 5:an var då mycket kallare än de andra, dock höll 6:an faktiskt ingen anmärknings bar förändring, men det berodde nog på att 5:an tänder efter 6:an och hjälpte till att hålla trycket i 6:an . Trodde ju att det tändstiftet lagt av,och det var ju mycket riktigt sotsvart. Efter montering av nytt stift 2 ggr med samma reultat så var det ju bara att riva. Kan det möjligen vara så att misständningen inte orsakar skadan utan är ett tecken på att skadan uppstått ? Mvh
  13. Hej Andrew. Nej det var mellan 5 :an och 6:an. och det verkar som det blåste från 5:an mot 6:an. Det satt nämligen aluminium på 6:ans cylindervägg mot 7:an. Det gick märkligt nog att ta bort, dock syns det lite av det på väggen. Jag borde nog ta kompprov, men motorn verkar inte dra olja eller röka blått och oljan håller färgen. Ingen förändring av vevhusventilationen heller. Jag hade kört en tank med VP 105 innan utan att ändra besyckning eller tändning. När toppackningen går i bakkant pratade man om värmeproblem för 30 år sedan, dvs på den tiden när jag trodde att jag kunde något om motorer. Har du också svetsat din skada ?
  14. Jag har 2 st -67. Den ena sitter det klisterlappar på milesmätaren och den pendlar från 0 till 120 miles vid promenadfart, den andra är det km skala på och den har en 5 vxl Tremec och 4.30 bakxelutväxling och visar ca 120 km/h vid 50 km/h. Ingen besiktningsman har någonsin ( 3 resp. 2 besiktningar ) haft synpunkter. Bara för att jag skrivit detta så får jag väl en nitisk besiktare av båda bilarna i sommar. Annars brukar en hela Explorer i handsfacket och en halv nyslaktad gris i bakluckan (som kanske är borta efter provkörningen) hjälpa även de mest svårbesiktigade bilar.
×
×
  • Create New...