Jump to content

soderd

Medlemmar
  • Inlägg

    15
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

soderd's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

0

Omdömespoäng

  1. Vet någon vart man kan få tag på en burka av nedan färg? Dark ivy green metallic, Ford 3323-A https://paintref.com/cgi-bin/colorcodedisplaym.cgi?wtcode=M3323 http://paintref.com/cgi-bin/colorcodedisplay.cgi?color=Dark Ivy Green&tditzler=2146&rows=50 https://paintref.com/cgi-bin/colorcodedisplay.cgi?type=sample&ditzler=2146&syear=1970&smanuf=Ford&smodel=Mustang&sname=Dark Ivy Green&name=1970_00119_01
  2. Tittar på vilken styrning man borde investera i... Har en 1970 med en rätt så vass 427a i (strokad 351w) några exempel nedan... inte lagt nån tid på att kolla till 100% så se dem bara som exempel. självklart skall även hjulupphängning och bromsar uppgraderas samtidigt rack pinion https://www.summitracing.com/parts/fla-fr300pw1/make/ford/model/mustang/year/1970 borgeson uppgradering av originalet https://www.borgeson.com/xcart/product.php?productid=1554&cat=104&page=1 originalet https://vp-autoparts.se/en/artiklar/ford-mercury/ford-mustang-65-73/steering-suspension/power-steering/p-s-components-mustang-65-73/index.html komplett framvagn https://www.ebay.com/itm/254332399602?fits=Year%3A1970|Model%3AMustang&hash=item3b37646ff2:g:8zcAAOSwyItdVudE
  3. stort tack! Det sitter en 427a i min så det är inte mkt original kvar.
  4. kul! håller själv på med en 70a! Den har fått 69ans front och helt ny drivlina. blev en ny strokad 351w till 427 med bara det smaskigaste i. med en tko 5vxl manuell låda och ny kardan, bakaxell med lamell diff mm. mm. Motorn är den mindre delen av kostnaden så gör en ordentlig kalkyl innan du börjar... mitt lilla projekt har sprungit iväg låååångt över budget
  5. Sitter någon och ruvar på ett el schema i pdf?
  6. Gött, jag stoppar i en 427a med en tko600 låda nu under vintern. Efter det får vi se hur vi får styvhet. Bur kommer inte in i min bil. det förstör för mkt. skall fortfarande vara en gammal bil om man inte tittar på den med lupp.
  7. kul tråd, Sitter själv och botaniserar bland 408/427orna... vad köpte du för något? har du en spec? och varför köpte du just den? Själv siktar jag på en manuell låda, mest för att jag gillar att köra manuell. Tack för tipset om snowball, skall höra av mig till dem. Hur har du gjort med förstärkningar och styvhet på chassiet? Hittade du något som var klart bättre än det andra?
  8. kul tråd, Sitter själv och botaniserar bland 408/427orna... vad köpte du för något? har du en spec? och varför köpte du just den? Själv siktar jag på en manuell låda, mest för att jag gillar att köra manuell. Tack för tipset om snowball, skall höra av mig till dem. Hur har du gjort med förstärkningar och styvhet på chassiet? Hittade du något som var klart bättre än det andra?
  9. Svårt att hitta något vettigt och uppdaterat... Dela gärna med er här gällande verkstäder som är duktiga på muskelbilar/mustanger. glöm inte att skriva vart dom ligger i vårt avlånga land samt gärna en länk eller kontakt info. Även lackerare är av intresse för alla tror jag.
  10. Tack för alla tips, hittade ett lämpligt hål att förstora... Anledningen till att flytta batteriet är för viktfördelningen... mer vikt över drivande axel och mindre skit i motor rummet.
  11. tänkte göra det lätt för mig... Vart har ni dragit kablarna genom torpedväggen? väggarna... vill helst slippa borra... mustang 1970
  12. vad tror vi om denna låda då? https://www.moderndriveline.com/shop/transmissions/5-speed-transmissions/ford-tko-600-5-speed-transmission/
  13. race är inte det primära, 428 är en smalare variant tror jag... bättre alternativ? Budget på motor och låda ligger runt 150-200 antar jag. svårt att komma undan billigare. T5 lådan är inte ett måste, men jag är dåligt inläst på alla låd modeller som finns.
  14. mest för skoj skull och kanske trillar det in något vettigt tips. Har en 1970 ford Mustang med en 302a i och c4 automat. Motor och låda skall ur, går fint men det skall bli manuellt. då tittar jag på 3 alternativ... Jag skall använda bilen som en hobbymaskin man kan ta till jobbet och kanske något raktfram race ibland. vad anser ni vara bäst? 1, coyote 5.0L med en manuell låda 2, 351 clev med en t5 låda 3 , 429 med passande manuell låda har någon erfarenhet av vägållningskitten med styrning och stötdämpning i? vilka är bäst? vad bör man ha bak/fram osv. Finns det några verkstäder som kan dessa gamla bilar i närheten av Göteborg?
×
×
  • Create New...