Jump to content

lars10

Medlemmar
  • Inlägg

    39
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

lars10's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Sorry John. Vi har redan slängt alla i soptunnan . Mvh LPRacing
  2. Inget "skit" att ha! Fungerar "bara" på högvarv!
  3. lars10

    Holley

    Samma erfarenhet har jag när Widenborg justerade (strypa luftflöde) dubbelförgasare (edelbrock) på en förgasarkombination (dubbla) som #96 kör med.... Mvh LPRacing
  4. Hej klingan. Tyvärr har du köpt "shit" enligt mej. Funktionen på dom här prylarna är riktigt dålig, passformen är under all kritik. Jag har/erbjuder att tillsammans med original casterstag ett kit där du använder ledlager (QA 1) får betydligt bättre passform och körbarhet. Mvh LPRacing
  5. lars10

    Motor kod

    Finns en datekod strax intill gjutkoden som talar om vilket år och månad det är gjutet. Mvh LPRacing
  6. Självklart kan du vända kolven 180 grader (4 valve reliefs)! Du uppnår inget, serru....
  7. 289 fanns inte 1970. Mvh LPRacing
  8. Verkar som om du "föbereder" för Watt länk? I så fall helt rätt!! Mvh LPRacing.
  9. SNYGGT JOBBAT! Ser riktigt bra ut. Härligt att du använder det som finns runt hörnan... Mvh LPRacing. Ps. kommande helg (17:e) kör vi på Knutstorp med både mustang och GT 40.
  10. Glöm nu inte att göra alla dom förstärkningar som jag har visat dej
  11. Hej. Justera länkaget. Mvh LPRacing
  12. Long time no hear. Hej Janne! Tack för ditt omdöme angående "min gamla musse"! Mycket riktigt, inte Tyskland, utan bilen blev såld till Danmark. Den var 2005 inte i det skick som den är nu, då var den en "sleeper" tänkt för gata och kanske för bana. Det som har hänt efteråt är ganska fantastiskt. Homologoseringen FIA #1510 är mycket intressant. Skillnaden från året innan är enorm. 1968 ger Ford "järnet" för att vinna Trans Am serien. 302 tunnel port motorn gör entre´. Det visar sej att den inte klarar av sprintloppen och de "kniksiga" banorna som t.ex. Lime Rock, Infineon, Wine country o.s.v. Däremot tar man en seger i klassen på Daytona som är en rundbana, och turligt nog är det ett FIA lopp. Här kommer tunnel port motorn verkligen till sin rätt. Mustang #96 är byggd helt enligt FIA #1510, och är för tillfället (klingan, kom igen!!) den enda i Europa (eller utanför USA) som har HTP. Strävan från mej och ägaren är att ge ett så riktigt utseende/framförande som möjligt enligt det som gällde då det begav sej. Arbetet med att "göra" en bil färdig för race är ingen "dans på rosor". Jag har tillbringat massor av timmar i verkstaden och i datorn för att komma rätt. Förra Helgen hade jag en GT 40 http://www.dailymotion.com/video/x3yiyf ... sound_auto. (Inte min, Chris Mcalllister.) med min "motor" som gjorde sin premiärtur på Knutstorp. Bilen är byggd av Kenneth Persson, ritningarna finns hos mej. Bilderna finns på www.rejsa.nu. För tillfället bygger jag en Cobra helt enligt FIA htp.... Ps. GT 40:an!! Det här är verkligen. Så nära du överhuvudtaget kommer en riktig GT 40 du kan!!!!!! Ds.
  13. RHK kör finalrace kommande helg. Ta tillfället och se den blå -68 Trans am Mustangen från tidigare race, och premiärkörning med det finaste Ford någonsin satt på en bana. GT 40..... Mvh LPRacing
  14. Den blå Trans Am -68 Mustangen kör årets race på Copenhagen Grand Prix. http://www.chgp.dk
  15. Delvis rätt. Distanserna ser till att stötdämparna har rätt "arbetsområde", eftersom framvagnen är sänkt.
×
×
  • Create New...