Long time no hear. Hej Janne! Tack för ditt omdöme angående "min gamla musse"! Mycket riktigt, inte Tyskland, utan bilen blev såld till Danmark. Den var 2005 inte i det skick som den är nu, då var den en "sleeper" tänkt för gata och kanske för bana. Det som har hänt efteråt är ganska fantastiskt. Homologoseringen FIA #1510 är mycket intressant. Skillnaden från året innan är enorm. 1968 ger Ford "järnet" för att vinna Trans Am serien. 302 tunnel port motorn gör entre´. Det visar sej att den inte klarar av sprintloppen och de "kniksiga" banorna som t.ex. Lime Rock, Infineon, Wine country o.s.v. Däremot tar man en seger i klassen på Daytona som är en rundbana, och turligt nog är det ett FIA lopp. Här kommer tunnel port motorn verkligen till sin rätt. Mustang #96 är byggd helt enligt FIA #1510, och är för tillfället (klingan, kom igen!!) den enda i Europa (eller utanför USA) som har HTP. Strävan från mej och ägaren är att ge ett så riktigt utseende/framförande som möjligt enligt det som gällde då det begav sej. Arbetet med att "göra" en bil färdig för race är ingen "dans på rosor". Jag har tillbringat massor av timmar i verkstaden och i datorn för att komma rätt. Förra Helgen hade jag en GT 40 http://www.dailymotion.com/video/x3yiyf ... sound_auto. (Inte min, Chris Mcalllister.) med min "motor" som gjorde sin premiärtur på Knutstorp. Bilen är byggd av Kenneth Persson, ritningarna finns hos mej. Bilderna finns på www.rejsa.nu. För tillfället bygger jag en Cobra helt enligt FIA htp.... Ps. GT 40:an!! Det här är verkligen. Så nära du överhuvudtaget kommer en riktig GT 40 du kan!!!!!! Ds.