-
Diverse Elfel på Mustang 96:a GT
Jag skulle kolla fläktmotståndet så det inte har blivit bränt. Sen kan det ju vara spaken som är trasig.
-
Nummerplåtsbelysning
Du kan höra med http://www.grufmanbil.se/
-
Generatorproblem GT 2003? Kortslutning? Felsökning.
Den bör dra under 50mA=0.05A efter ca 30min. Du måste ALLTID bryta kretsen om du ska mäta ampere. Stäng av alla förbrukare och stäng alla dörrar m.m. Ta bort minuspolen och mät mellan polen och jordflätan. Vänta och läs resultatet.
-
Långresor, vad brukar ni tänka på/göra innan avfärd?
Kan rekommendera följande fartkamera varnare. http://www.adteknik.se/
-
Kolikåsna istället för vildhäst?
Hemma kör jag med ELM327 som funkat hittills med datalogger och felkder på motorn. den körs via usb porten och den funkar på alla som har obd2 16-poligt diagnos uttag, vissa 95or och 96 uppåt.På jobbet kör jag IDS.
-
Elschema
Jag köpte både dataverkstadshandbok och den i pappersform på ebay fordorginal. Dom två kompleterar varandra bra.
-
Bromsljus och blinkers i alla tre lamporna?
Jag har tre bromsljus på rad, men då har jag blinkers i backljuset. Jag tog två stift ur en bilstereo hankontakt och tog plus ifrån lampkontaket bredvid. Men vet inte hur det blir med blinkersen om du har den funktion kvar på bromsljuset. Kan bli att den kommer blinka långsammare.
-
94 GT
Sitter på vänster sidan på 98:an bakom instrumentbrädan. Bifogar denna bild som är till min 98:a men bör nog vara lika.
-
94 GT
du kan ju ta bort kablarna till dörr kontakten. vet inte om det går till mer än innerbelysningen och plingan.
-
Bromsproblem
Kolla så att klossarna inte sitter fast och kolla hur bromsslangen ser ut. Du kan även jämföra trycket på strålen när du lättar på luftnippeln HV separat, då kan du ser hur flödet ser ut.
-
Köra sin bil
Brukar köra ca 500-1000mil per år. Kör varje dag till jobbet och till kormojjen. Annars får man ingen valuta för pengarna
-
strul me lådan
Har du kollat om lådan har satt felkod? Det kanske kan vara bandet som spökar om du inte får i od. Kolla koderna först om det är något elektriskt som den klagar på.
-
Startproblem -96GT
Det finns en mottagarring runt tändlåset om det är en startspärr som tar emot chip i nyckel. Hur funkar din startspärr? Men om du har grönområde i säkringsboxen bör du ta isär den och kolla om det är skadade kretsar i den. Start spärren brukar behöva en matningsspänning så kolla säkringsboxen noga om du inte redan gjort det.
-
strul me lådan
låter nästan som när jag fick in olja på 1:ans och 2:ans lamell paket. Inland så fick jag inte i växlarna och när den växlade då var det pang växlar. Är det bra på alla andra växlarna?
-
Startproblem -96GT
Har du programmerat in den nya nyckeln så att PCM känner igen den? Lyser theft lampan hela tiden som du har tändningen igång, vad händer med den under startfrekvensen?