Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

AJ

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Allt skrivet av AJ

  1. Wow, en sån ska jag ha ! Nu den stora frågan ,vart köper jag den i Sverige ?
  2. Klart man måste fråga, då börjar handlarna trycka på och så ser dom att det efterfrågas. Men, om det nu är midsommar som gäller så missar dom tåget då importörerna redan har bilar på gång. Tydligen så vet någon något eftersom dom säger midsommar, konstigt att ingen vet vem som ska sälja dom ....
  3. Var och pratade med Bilia Haga Norra men dom visste ingenting. Däremot hoppades dom, såklart, att ha en Mustang i hallen, det drar ju in en del folk. Börjar bli otålig nu !
  4. Jo, glöm dock inte bort moms+tull och andra kostnader för anpassning till EU. Nåväl, vi hoppas på lägre priser. När det gäller garantier osv så verkar det bli omvänt förhållande jämfört med Pers exempel då priset torde bli lägre hos Ford(Bilia), alltså svensksåld med Fordgarantier. Kan ju bara bli bra Ser verkligen fram emot vad som komma skall.
  5. Nja 200'/bil vet jag inte. Visst dom tjänar pengar men det måste Ford Sverige också göra. Men en Mustang GT som i USA kostar drygt 40'$ borde kunna hamna på drygt 400' SEK om dom vill. Finns ju en för 449' på blocket också. Vi får se, jag väntar spänt på nästa version av GT500/350 eller vad den kommer att kallas. Ford har tidigare i år testat nåt spännande på Nurburgring......
  6. Exclusive cars annonserar ut 3 st GT för 499' , kan dom göra affär på det priset så har vi nog prisnivån därikring skulle jag tro
  7. Har haft 2 Diablosport, ett kit med luftfilter och ett annat kit med Vortech kompressor. Funkade hur bra som helst. Den enda förändring jag gjorde var att ta bort fartspärren och ändra bakaxelutväxling. I luftfilter tunern fanns en tune där lådan växlade snabbare(hårdare) vilket i praktiken inte ger något än just hårdare växling :-) Min automatlåda (2005) höll och håller, vad jag vet, fortfarande med kompressor så helt kass är dom inte. Ska du bara använda tunen som följer med kitet och inte fixa nya tunes och hittat ett på beg marknaden för ett bra pris så kör på. Ska du köpa nytt så köp SCT eftersom fler verkar göra tunes till dessa. Oavsett vilken, det drar mer bensin :-)
  8. Ja, fronten med strålkastarna påminner om resten av Fordfamiljen och även Mazda 6. Dessutom sluttar den brant efter framhjulet om man tittar i profil vilket gör att den ser lite lustig ut. Resten av bilen är helt ok, desto mer bilder jag ser, desto bättre blir det. Kanske blir en Mustang igen i framtiden :-)
  9. Vet inte vad du menar med catback men när du byter är det bäst att lossa på klämmorna mitt under bilen också. Det blir betydligt mycket enklare att ta av/få på dämparna utan att behöva ta bort fästena bak.
  10. AJ replied to MusseSt's topic in Mustang 2005-2014
    Grattis ! Den där lär vara lågmilad och välskött om du köpte den från första ägaren.
  11. AJ replied to MusseSt's topic in Mustang 2005-2014
    Förstår inte vad ryktet om automatlådan kommer ifrån, men jag har mina aningar. Men så kass är den INTE, finns massor som kör med milt trim, typ luftfilter och chip, och en del, som jag gjorde, med kompressor. Det gick alldeles utmärkt i de 4 år jag hade bilen och vad jag vet så rullar den ännu. Vet en (1) som gått sönder, men den hade en Kenne Bell skruvkompressor och högt laddtryck som gav nånstans 550 hästar och startar man på 3:an så går det sönder. Den lådan blev dock aldrig bra efter ett antal renoveringar.
  12. När jag satte dit nya kattar och x-pipa så höll jag på att bli vansinning på ett "lättare" skrammel som visade sig komma från de tunna värmeisoleringsplåtarna som sitter i närheten av kattarna och även under bilen. Jobbigt att justera, provköra, justera, provköra osv när man måste under bilen och justera varje gång. Till slut sprutade jag rostskyddsklet på dom för att få dom lite tyngre och inte så "skakiga" så det löste sig till slut. Kanske kan vara dom som skramlar för dig ockå !
  13. Skulle nog också vara lite försiktig. Sen är det ju det där med priset, väldigt högt tycker jag för en bil som inte går att besikta. Sålde min musse 05 med kompressor billigare än så. Och den var okrockad, "svensksåld" med endast mig som ägare.
  14. Om du inte beställer själv från USA så kanske en Ford handlare kan hjälpa dig. Annars har du Grufmanbil, han fixar en sådan.
  15. Går inte en gammal Musse som "samlarbil" och får 12% moms ? Nåväl, jag skulle åkt dit och tittat på bilen, prutat och betalat på plats och samtidigt handlat lite delar nu när dollarn är så låg.
  16. Jag har använt Mequiars produkter, funkar kanon tycker jag. http://www.meguiars.se/Webshop/tabid/344/Default.aspx
  17. Jag har tagit hem prylar från Summit racing och Mustangsunlimited t ex fälgar och däck. Dom kan ge dig svaret på vad det kostar med leverans hem till din dörr med olika fraktsätt, det som tiillkommer är ju naturligtvis tull + moms
  18. Hej ! Blev det någon semester ? Jag är lite nyfiken på dina erfarenheter av däcket, ser ut att bli sådana för mig nu i sommar.
  19. Nurburgring är ju ett måste på vägen ner. Köra ett par varv, kolla lite bilar, ta ett par bitburger och semestern är komplett :-)
  20. Ja, nu var det här 2006 tror jag och om jag inte minns fel så kostade det ca 6000:- exkl utväxlingen.
  21. Jag böt hos http://www.norrortsbilovan.se/hem.html Helt utan missljud !
  22. Tror också du gör rätt. Jag hade 3.73 och ångrade mig nästan samma dag som jag bytt. Du kommer uppleva en väldig skillnad och framförallt måste du hitta bra bakdäck, annars går din 4.10 upp i rök :-)
  23. AJ replied to cyr365's topic in Mustang 2005-2014
    Du menar att dina headers och kammar + installation kostat 8-10 tusen ? Grattis i sådanafall. Om den blir roligare med kammar vet jag inget om men en bil med 4.10 blir snabbare :-) Och garanterat enklare att besikta.
  24. AJ replied to cyr365's topic in Mustang 2005-2014
    Ehh va ? Blir det missljud har man gjort fel. Jag hade inget missljud och den "andra" jag åkt med hade heller inget missljud.
  25. AJ replied to cyr365's topic in Mustang 2005-2014
    1. Utväxling alla dagar. Räkna med ca 8-10.000:- för utväxling och byte om du lämnar bort jobbet. Det är kinkigt att byta själv om man inte vet vad man gör därför finns det dom som specialiserat sig på just detta.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.