Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

AJ

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Allt skrivet av AJ

  1. Funderar på att byta, åtminstone, bakre ljuddämpare till något mer friflödande och förhoppningsvis lite "mulligare" ljud. Någon som bytt och märkt någon skillnad i effekt ? Vilket märke ? /AJ
  2. Tycker kvaliten känns helt ok, gediget och stabilt. Hoppas passformen är likabra, borde iofs inte vara några konstigheter. Jag betalade 149 $, nu slapp jag frakten eftersom dom skickade den till hotellet när jag var i Las Vegas för 2 veckor sedan. /AJ
  3. Så här ser min plenum cover ut, dock ej monterad utan bara liggande ovanpå. Dom har massor olika varianter och det går också att få sin egen design om man vill. Den jag köpte är en "standard" cover
  4. Snygga tycker jag. Så jag köpte en ! /AJ
  5. Har sett på de amerikanska forumen att det är något problem med att batteriet laddar ur. Det verkar bli så när man inte "manuellt" stänger av stereon, detta verkar gälla både shaker 500 och 1000 och 05:or och 06:or. Dock har verkar det inte vara någon som har en lösning. Hade min ostartad i ca 1 månad innan jag startade den utan problem ! Har ändå köpt en CTEK laddare för säkerhets skull.
  6. Mer bas för flera tusen spänn ? Nä, lägg pengarna på den bästa förstärkaren dvs motorn. "Best bang for the buck" dvs CAI + tuner. Vem behöver en stereo efter de ? Skämt åsido, är du intresserad av billjud så finns det proffs som kan fixa basljud så varande skruv poppar ur mussen. BTW, ni som poppar i era bilar, har ni hört att det skramlar både här å där i inredningsdetaljer, hatthyllor, dörrsidor osv ?
  7. Har också bytt rör men det blev bara lite bättre. Däremot så får man hitta "sina" mackar för en del går problemfritt medans t ex Shell är helt hopplöst, ibland fär jag i 1,5 liter innan den slår av :-) Vrida å snurra på handtaget kan göra att det går bättre. Dock, underarmarna är vältränade som Karl-Alfreds efter en mustangsommar med många mil.
  8. Med en 2005 så är det ju inte så mycket mer än att putsa lite :-)... fast, vänta nu, nog skrev jag Predator tuner + Steeda CAI på önskelistan till tomten ...........och något bra axleback avgas kanske åker på...
  9. AJ replied to hanwir's topic in Mustang 2005-2014
    Jag blev påbackad av en "farbror" och fick en liten repa på framflygeln. Jag ska lämna bilen på Mälarlack i Västberga (samma plåtfirma som Exclusive cars använder) nästa måndag(om snön försvinner, annars kommer jag inte ut från tomten). Jag kan lämna rapport om ca 2 veckor så får vi se om det blev bra eller inte. /Anders
  10. AJ replied to NiklasW's topic in Övrigt
    Jisses, en sån vill jag ha !! GRYM ! Retrotrenden med muskelbilar kan ju inte bli fel. Snart kommer det Camarosar, Firebirds osv eller ?? Man hoppas ju bara att dom kommer till Europa också ! Men det kanske bara är gamla gubbar som jag som går igång på dessa retrosar ! Nu börjar Mussen i garaget känna sig hotad
  11. Kolla även på Steeda Sportsprings som "bara" sänker en dryg tum. Eibach gör ytterligare ett par centimeter. Tänker på körbarheten, jag har själv Steeda och skrapar i så fort det blir lite för höga liggande poliser, "garagekrön" osv. Ska du sen byta fälgar å däck så...... Lellestang, var fick du tag på "insugskåpan" ? Så där skulle ju alla Mussar sett ut från början men så blev det inte. Snygg är den, vill ha !
  12. AJ replied to Frida's topic in Övrigt
    Opps vad "sensitiva" vi va här då. BTW, klart Chargern är coolast.....
  13. AJ replied to Frida's topic in Övrigt
    Hmmm, utstrålning... en Musse på samma bild som en Volvo å en SAAAAAB !!!
  14. AJ replied to Frida's topic in Övrigt
    Japp, en odiffad !! Musse dessutom, ser lite löjligt ut när han ska iväg och bara ena hjulet spinner. Å så växlar han som om det vore en traktor, dubbeltrampar när han växlar Tänk om han haft automat, då hade han snurrat bort dom downtown SF och en charger hade räddats från en säker död
  15. Ja, fast dom blir "lägre" än tidigare och eftersom jag sänkt bilen med Steeda sportsprings(bra grejer va, pernolf ?) så vill jag komma över liggande poliser, inte fastna i branta garage ned å uppfarter och sist men inte minst, komma in i mitt eget garage. (vilket jag inte gjorde när jag kom hem efter sänkningen ) Nåja, skulle vilja ha typ 265/45 18", problemet är att det inte finns så många leverantörer av den dimensionen
  16. Ni som bytt fälg å däck på er 05:or, vad har ni för storlek ? Jag funderar på att byta men vill absolut behålla samma diameter eller större som det är orginal så att det fyller ut hjulhuset ordentligt. Har tittat på både 18" och 19" fälgar men har svårt att hitta lämplig däckstorlek. /Anders
  17. Tjusigt. Å jag som höll på å köpa en 68:a gt350 cab 1978 för 28.500:- hos en handlare i Stockholm. Tyckte det va dyrt för en moddad mussecab på den tiden
  18. AJ replied to Jimmy_the_1's topic in Mustang 2005-2014
    Pony package grille ..... aaaaaaaaaaaaaahhhhhh
  19. Var gjorde du ditt rostskydd ? Det finns ju ett antal "metoder", svårt veta vilken man ska göra, alla är ju bäst ;-)
  20. Hmm, jag betalar 4 kr / dag, helförsäkrat med hyrbilsförsäkring :-) Känns lagom. Denna försäkring är en drive som Folksam har om man köper bil via handlare, tillgänlig för alla. Dock, efter 6 månader så är "smekmånaden" över och då börjar förhandlingarna. Har fått ett pris på 10.700/helår, helförsäkrat, 1500 mil, bor i Stockholm. Detta från Fordförsäkring. /AJ
  21. Vill bara hålla med Pineman, Det är en GRYMT läcker bil. Tyvärr så blir det ju lätt så att man ser det negativa, tex tankningsproblem,fukt och "poppande" ljud från framvagnen. Fast det är ju bara 3 "små" problem som överskuggas av bilen som sådan, speciellt när man sitter bakom ratten. Har tyvärr blivit Mussemissbrukare, måste bara ut och åka en sväng varje dag.(minst 2 rödljus) Är snart uppe i 700 mil :-) /AJ
  22. Ser ut som om du har mussen i USA. Passa då på att gå till din dealer och få tanken utbytt och om du har "klonkande" ljud från framvagnen när du vrider hjulen vid stillastående och låg fart, få det fixat också. Det finns 2 TSB:s från FORD om dessa problem, 05-04-08 och 05-09-11. Tror FORD byter dessa på garantin. /AJ
  23. "Råkade" titta i instruktionsboken och såg att "The headlamps are vented to equalize pressure......there is a possibility that condensation can occur. This condensation is normal and will clear within 45 minutes of headlamp operation." :-) Tror en nolla fallit bort, 450 minuter är nog mer troligt. Så allt är som det ska alltså AJ
  24. Jag brukar oftast få fukt i höger lyse men efter senaste tvätten så fick jag fukt i vänster och bara i vänster !! Blir inte riktigt klok på detta. Dock, jag lyfter ur parkeringslampan och får därmed ett litet ventilationshål så efter några timmar så är fukten borta. Verkar som om fukten kommer när man har halvljuset på och det blir varmt innanför glaset. Nånstans ligger det vatten kvar efter tvätten som kondenseras inne i lyset. Detta blir nog ett problem,speciellt höst och vinter,eftersom det inte sitter något glas vid reflektorn, vilket jag trodde först, vilket gör att reflektorn kanske börjar rosta, å hur kul är det ? /AJ
  25. Svår fråga det där med rostskydd. Bilen har ju när den säljs, åtminstone i Kanada, sex års rostskyddgaranti, så nånting borde ju vara gjort från början ! Intressant och höra från fler Musse ägare hur ni resonerar. Jag har(hade ?) planer på att köra året runt i min, så därför lyssnade jag med en del handlare, några tycker man ska ha extra rostskydda, några inte. Inte solklart vad man ska göra alltså !! Jag tänker nog inte göra det utan ska försöka hålla den ren från salt osv så gott det går. Däremot har jag Ditec behandlat bilen, något jag skulle gjort direkt när jag fick bilen. Det tog ungefär 5 timmmar efter det man hämtat bilen så hade man fått lite damm på bilen och när alla 200 nyfikna hade stått och gnuggat sig mot bilen så var dom små reporna där. Har en svart GT så jag får väl kanske skylla mig själv lite men maken till repkänslig lack har jag aldrig stött på tidigare. När det gäller sänkning så kostar det ca 10000:- inklusive allt. Har funderat på att sänka min, dock inte mer än 2-3 centimeter. /AJ

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.