Jump to content

Husse

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. Har äntligen hittat en vettig låda till min bil (C4) så jag slipper allt strul med AOD. Men nu till mitt problem: Jag behöver en mindre (157 kugg istället för som nu 164) flexplatta men fortfarande med 50oz balansering. Var hittar man en sån eller kan man balansera om en 28oz platta? Kanske nån här som har en tillsalu? Mvh/ Hasse
  2. Hur mycket effekt klarar en original C4? Vad behövs för ca 5-600hk och lika mycket i Nm? Hasse
  3. Nån som vet hur mycket större (längre) E4OD'n är än AOD?
  4. Tack för infon John. Du skriver att din låda: (finns för avhämtning nästan gratis om nån är sugen). Hur komplett är den? Vet du hur många splines det är på utgående, eller har du nån C4 eller AOD yoke att prova? Finns yoke, converter, flexplatta och kabelhärva? Vad har den suttit efter för motor? Kan du tänka dig att skicka mot ersättning? Och vad vill du i sådant fall ha för grejerna? Har nämligen hittat denna lilla "manick", så en E4OD skulle kanske funka rätt OK för mina ändamål. Se länk: http://www.becontrols.com/tech/bectcsinstall.pdf
  5. Har fått tips om en låda till bilen,. men säljaren är osäker på vad det är för låda Om det är en AODE hur gör man då med elen, finns det nån box man kan eftermontera eller går det att lösa på nåt enlkare vis?
  6. Nån som vet längderna på dessa lådor eller rättare skillnaden i längd på dessa? Finns dom med olika splines på utgående axel? Samt finns det att få tag i flexplatta 164 kugg och 50oz för c4?
  7. Var detta AOD turbinen vi pratade om?
  8. Vad vill du ha för turbinen då?
  9. Nu har jag den "turen" att jag har en låda som jag rasade i fjol, så jag tänkte byta lite delar i den, även då den ingående axeln och converten och samtidigt göra den här "modden". Det borde ju ge en lite trevligare låda för en "busbil".
  10. Har äntligen hittat länken jag sökte. http://www.clickclickracing.com/forums/ ... (EPOXY-Mod)
  11. För det första: Nån som vet nåt bra och gärna billigt företag i landet som har delar till dessa? För det andra: Läste för nåt år sedan på en amerikansk sida om ändrat "shift pattern" (stavning) med hjälp av epoxy och omborrning av olje kanaler. Nu hittar jag inte den sidan, nån som vet var/hur jag hittar info om det? För det tredje: Har även hört att C4 converter ska passa AOD, nån som kan bekräfta det?
  12. Dom här (http://www.snowball.se/?page=webshop&ca ... roduct=106) fixar den annars till mycket bra pris.
  13. Samma mått som stora korset på V**vo 240. Pris: ca 180SEK
  14. Husse replied to gustaf's post in a topic in Motorer
    Kan till lägga att 5.0 med AOD (164 kugg) också har ogängade fästöron.
  15. Husse replied to gustaf's post in a topic in Motorer
    Starten kan ju vara till en nyare med 164 kugg, därav problemet. T.ex. min -89 5.0 har 164 kugg och 50oz.