-
Projekt SuperSnake Clone (By Björn)
Letade upp det åt dig: http://www.teamshelby.com/forums/index.php?/topic/32897-how-to-seal-your-dash-plaque-video-included/ /Nicke
-
Projekt SuperSnake Clone (By Björn)
Här står det hur du bäst gör! http://www.teamshelby.com/forums/ /Nicke
-
Montera bort GTvingen
Använde fiskelina när jag böt på min GT för några år sedan. Funkade kanon! /Nicke
-
vinterförvaring
Kört detta flera år, no worries! Med larm på, och stängd huv! /Nicke
-
gt500 motorlampa tänds vid trim?
hehe nä faktiskt inte. jag har köpt från usa så dröjer nog 1-2 månader innan du får se den. röd med vita ränder
-
såld mustang gt och bilbyte
Kolla på Teamshelby.com Jo, det är lite skillnad på en vanlig och en KR... En KR bör man inte köra om man inte är VÄLDIGT tät... Pga av reservdelspriser och Shelby policies... /Nicke
-
Då har man köpt mustang igen...
Grattis Robban! Bara att köra ner till Uppsala nu då! ;-)
-
Funderingar kring att importera en GT500 från sataterna.
Det kan man absolut göra... KÖP!!! Svårt att hitta en roligare bil för de pengarna! /Nicke
-
Projekt SuperSnake Clone (By Björn)
Och då är det ju kanon att dom har transportgarantier... NOT!!!
-
Vinternöje när bilen står i garaget!
Grymt kul är det! Saknar lumpen gör jag... INTE!!!!!
-
Projekt SuperSnake Clone (By Björn)
Var mest intresserad om luftintaget är funktionellt! Och riktar luften mot CAI... Är det det?
-
Vinternöje när bilen står i garaget!
Om jag ska va helt ärlig så föredrar jag sommaren till det här med! Men kul! Hoppas ni alla får ett suveränt 2010! /Nicke
-
Projekt SuperSnake Clone (By Björn)
Inga foton på hur huven ser ut på insidan? Hur är finishen?
-
Projekt SuperSnake Clone (By Björn)
Ett tips till dig, om du inte redan gjort det, är att gå med i Teamshelby.com. Du har då 10% rabatt på allt ifrån Shelby, alltid! Dessutom har sajten ibland ruggigt bra erbjudanden; i november tex hade de 30% rabatt på Bear bromskit och Kenne Bell kompressorer! Grymt! Sen en annan sak. Jag tror att det är väldigt lätt att det man säger på ett forum blir fel. Jag tror att många här egentligen vill väl, men att det sedan misstolkas. Jag tycker att ditt bygge är störtballt, MEN jag tror att du får det väldigt svårt att få bilen genom bilbesiktningen. Tycker det vore trist för din skull om bilen inte gick att köra efter så mycket arbete och pengar som det kommer att kosta! Och det kommer alltid att vara en ombyggd GT du har. Inga problem så länge du äger den, men du kommer att behöva hitta en bilköpare som söker en klonad GT när du väl ska sälja... Sen hoppas jag att du är medveten om att en Super Snake inte är optimal... Det kostar nämligen extra det med! Alla som kör GT500 med större kompressor vet att man behöver byta värmeväxlare och kylare, bara för att nämna EN åtgjärd... Om jag var i dina skor skulle jag sälja min GT i Sverige och köpa en Super Snake i USA. Med den taskiga amerikanska ekonomin just nu så tvingas många sälja sina bilar, tex så gick en Super Snake med 68 miles på mätarn för ca 58.000 dollar på Ebay bara för nån vecka sedan... Som sagt... Allt sagt i välmening! Och jag har mycket kontakter med folk i USA gällande Shelbys och trim då min bil är väldigt moddad. Hjälper dig gärna med kontakter och sånt om du önskar det! PMa isf! God fortsättning! :-) /Nicke
-
Projekt SuperSnake Clone (By Björn)
Hur ligger prisbilden på ett kitt om man handlar det direkt från dom här i Sverige? Får man hela kittet med allt vad det innebär när man handlar direkt från J&M? Man är ju rätt sugen, men jag tror dock inte jag orkar med de ev bekymmer som kommer iom en skruv. Men kan ju vara intressant att veta iallafall. // Danne Jomenvisst! Självklart hela kitet med CAI och tunes! Och det blir MKT billigare! Hur mycket får ni ringa och kolla, det var ju ett tag sen jag monterade mitt...