Jump to content

Macke

Medlemmar
  • Inlägg

    349
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Macke's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

1

Omdömespoäng

  1. Jo, är ett komplett kitt, låg på ca 1800 dollar då jag köpte, är en ny vev, kolvar, stakar, flexplatta och svängdämpare. Man ökar slaget från 3,5" till 4,0", gör du det och snyggar till 4v topparna får du en motor som kommer pumpa luft... goggla på Stroker Cleveland, byggs massor av dom i spec Australien, finns massor av info men du behöver inte någon värstingkam för att passera 500hk med 408" och 4v toppar. Dra hem ett deskdyno program och leta upp flöde på topparna, sen är det bara testa och se... Skickat från min iPhone med Tapatalk
  2. Visst är aussie topparna bättre! Tänkte mer bara att har man toppar som är ok kan man ju nöta lite på dom... Tror nog att det viktigaste är att inte köra för vass kam ( som alltid), samt anpassa utväxling och turbin för att få ett paket som fungerar! Sen, är delarna i motorn slut så köp ett strokerkit, en 408" 4v kan nog leverera rejält med effekt, är lite sugen själv på 4v OC toppar men blir lite drygt då man måste köpa nya headers och insug... Skickat från min iPhone med Tapatalk
  3. Tycker kanske att open chamber topparna fått lite väl dåligt ryckte, kör sådana och visst är dom lite känsliga men åker med strax över 10:1 med min 224/224@,05 kam utan större problem... Ser lager bra ut och loppen utan vändkanter hade jag nog kört, beroende på ambitionsnivå, men för att leva runt stan på crusing med någon enstaka urgasning till 5000rpm KAN det nog funka. Ser veven repig/koppar framme och loppen har kanter så självklart renovera!
  4. Pga av nya prioriteringar och tidsbrist ligger den ute på Blocket, om någon skulle vara intresserad? Går som ett skållat och läker fortfarande olja... [emoji12] Skickat från min iPhone med Tapatalk
  5. 2v OC topparna har, tycker jag, oförtjänt dåligt ryckte! Dom har stora kanaler/ventiler jämfört med sina kusiner i windsor serien, åker portade 2v med 10,5:1 på min stroker och det funkar bra! Lagom kam, 3000rpm turbin och 3:55, går som ett skållat tycker jag som kör och dom som åker med brukar inte säga imot! Dom är känsliga på spikning med rätt justerad tändning/förgasare och det går bra. Får fortfarande rysningar varje gång jag drar ur den trots att jag kört med den i två somrar... Men som Per säger, du måste avväga alla delar, annars blir det inte bra! Sent from my iPhone using Tapatalk
  6. Tja, nu är ju bilen typ klar och jag har lite nya projekt på gång så med hjärtat i halsgropen avslutas nu kanske min mustang karriär under en period... http://www.blocket.se/vasterbotten/Mustang_HT__One_of_a_kind__67802405.htm?ca=11 Sent from my iPhone using Tapatalk
  7. Stiligt! Ska bli skoj och höra hur den går... Sent from my iPhone using Tapatalk
  8. Är det bredare bakskärmar på fastback karossen mot ht? Har ingen chans att få det där djupet på mina TT fälgar, har bara 7" och 235or och det är precis så det tar i skärmkanterna när det fjädrar i hop. Håller på att kolla på alternativet att bredda fälgarna inåt där det finns plats för att få på lite bredare bakdäck. Någon som vet av någon i Västerbotten som sysslar med fälgbreddning? Sent from my iPhone using Tapatalk
  9. Haha, tja, pumpen hörs inte när bilen går så den stör inte det minsta faktiskt.... [emoji48] Sent from my iPhone using Tapatalk
  10. Blir nog bra! Åker 3,55 och ca 2800-3000 stall turbin, funkar mkt bra. Sent from my iPhone using Tapatalk
  11. Sitter och börjar känna suget efter att varva lite vinkel, fick ställa bort tidigt förra året då garaget skulle rivas men nu är snart det nya klart! Man vill ju alltid få lite tid i garaget och har en sak som jag tror jag bör se över, har monterat en röd holley bak vid tanken men i övrigt sitter det original bränslerör, tänkte dra en ny ledning av stålomspunnen slang men hur grov bör man göra den, hade tänkt 10mm slang? Motorn ligger väl på 400-450hk ca så std ledningen är nog lite klen... Sent from my iPhone using Tapatalk
  12. Skoj! Åker själv 2v toppar på min 408" stroker, funkar bara fint men den är lite känslig för spikningar med 10,5:1 som jag hamnade på. Med en hyfsat snäll hydraulkam ( lunari bracket master 2) på 290/300 duration gav den ojusterad 320 på bakhjulen vid 5000rpm genom c6 lådan, dock gick den tokfett och svartrök så nu efter lite ombestyckning drar den till varvstoppen på 6000... 2v topparna flödar dåligt efter 0,55 i lyft så sikta på en lagom kam. Och som per säger, rätt utv/turbin är ett måste, annars blir det inte bra!
  13. Kör kendall 20w50 i min 408c, har ingen rullkam och den innehåller zink tillsats så känns som ett bra val.
  14. Kör ett Welander X-elleratior, performer suget hade nog inte funkat så bra extra kubiken, fin kombination av delar, grymt vrid från stallvarv till varvstopp. (3-6000), är supernöjd med motorn, skulle bara haft en fjärde växel och lite fäste... Men just nu så har jag inte ens ett garage så det får bli ett senare projekt... [emoji48] Sent from my iPhone using Tapatalk
  15. Har tagit bort "piggen" som höll tätningen, kan ju vara nån skada men orkar inte en tredje gång... Så här blev den! Sent from my iPhone using Tapatalk
×
×
  • Create New...