Jump to content

ras

Medlemmar
  • Inlägg

    36
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

ras's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Hej Jocke. Tacksam för alla tips. Jo jag har funderat på krängningshämmaren och det blir mer aktuellt nu när jag börjat få grepp om det hela. Slicks tänkte jag kosta på till nästa säsong. Såg att Hoosier nu har 28x10x17. Skulle passa mig eftersom 15" racefälgar kostar en hel del. Det sägs ju att tid är pengar och det stämmer verkligen inom den här sporten. Varje tiondel är förbaskat dyrköpt, likförbaskat är det värt när man kapar den!
  2. Ja, 60-foten är det som gäller. Kör på MT ET Street radialer 295/45-17.
  3. Lyckades med 8,208. 139 km/h på Åland 5/9. 6o-fot på 1,83 bettade bra.åland2.jpg[/attachment:hmkgwhz0]
  4. Körde på Mälardalen open 1. 29/5 i år. Mustang GT-05 201 meter på 8,404 hastighet 138 km/h 402 meter på 12,622 hastighet 177 km/h 60 fot på 1,983 ZEX lustgas 75 hkr, 4.10 utväxling, MT ET street, mm.
  5. Äh fasen, hoppas det går bra. Vet själv ibland bara hur man lyckas trassla in sig i problemen, för att ändå till slut upptäcka att man får ta ett par djupa andetag och börja om på ruta ett. Lycka till i alla fall och låt oss veta hur det går.
  6. uffeg.. har du nyktrat till nu? Tråkigt att läsa om dina problem med bilen. Men fattar inte riktigt: Du lämnar in en fullt fungerande bil på en verkstad för ett kambyte och får tillbaks en bil som inte går som den ska? Varför inte bara åka tillbaks och söka lösningen hos verksta´n istället för att riva håret i förtvivlan och själv söka jobba runt lösningen??
  7. Jag skulle också vara intresserad av dessa kamaxlar, gärna i kombination med de häftigare topparna och long tube headers (det är ju snart Hjul). Någon som har vidare synpunkter på kombinationen? Är det värt pengarna. Vidare har jag funderat på katalysatorerna. Finns det något värde i att byta till racekattar?
  8. Whoopaa! Låter Xpensive det där. Ska bli kul att följa.
  9. Körde Action meet förra helgen. Mustang GT-05 med lite extra pill på. 8.71 på 201m 13.55 på kvartsmilen. 164.31 kph. Detta var fjärde gången jag provat på bana. Kan verkligen skriva under på att det är lätt att vara expert när man sitter på läktaren, fasen så mycket svårare att sitta bakom ratten.
  10. Tja, om du har ändrat omkretsen på fälg och hjul, så har du även ändrat pinjongvinkeln. Finns ändå många faktorer som påverkar: stötdämpare, motoreffekt, däck, sänkt, inte sänkt osv. 2007 fick mustangen bättre original undre bärarmar bak.
  11. >mike85. Mitt bakaxelstudsande blev speciellt besvärligt efter att jag köpte dragpackutrustningen från Ford Racing, men märktes även tillfälligtvis när jag 2006 hämtade ut min bil ny från exclusivecars. Gick knappast att göra en hederlig burnis innan det lät som om man skulle få in bakaxeln i kupe'n. Inte alltid, men emellanåt. Som sagt: Nya undre bärarmar från FordRacing och ny övre från mustangperformanceparts i Sweden så slipper man skämmas när det blir brått.
  12. Såå segt. Dragpack monterat från Ford racing parts i USA. Studsat i ett år... Undre bärarmar beställt från mustangperformance parts (Ford racing Håkan). Fortfarande studsat...Äntligen J&M övre bärarm beställt från Håkan och det fungerar! Väntar nu på ett ZEX-Lustgassystem från USA. Ska f-n bli kul å testa. Tänkte fegladda 75 hkr och hoppas att det håller ihop.
  13. Oj. Såg nu att det heter ZEX active fuel control. Är det då inbyggt att den stoppar lustgasflödet om soppan inte finns där? (Never to lean)
  14. Enligt ZEX så ska man klara att ladda 75 hk med originaltune och original tändstift. Av det som jag har förstått, så är en bränsletryckvakt en bra försäkring.
  15. Hahaha. Smilar i 5 minuter. Försök förklara det för en radikal grönstrumpa?!! Nu är det vår, Snart blir det dåånuttss.
×
×
  • Create New...