Jump to content

Mustangmach

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. Tack för ditt snabba svar Mvh Robban
  2. Hej mustang vänner, Har fått problem med mina blinkers på en mach 1 1969. Det började med att de bara lyste! så jag köpte ett nytt blinkers relä... Nu fungerar det att blinka åt båda hållen så länge som lyset är släckt. Problemet kommer när jag slår på lyset... allt funkar bra åt vänster men lyser bara åt höger,, Vad< kan detta bero på?? nån som har kunskap i el och vill delge mig. Mottager tacksamt förslag på åtgärder. Mvh Robban cmc 568
  3. Tack för era svar
  4. ett inlägg i en tråd postade Mustangmach i Generella Mustangfrågor
    Hej kära mustang vänner, Jag skall åka till USA i sommar och bila från San Francisco till LA. Det känns som en GPS navigator borde införskaffas. Jag har sett att hyra blir nästan lika dyrt som att köpa en svensk med USA kartor! Min fråga är om ni har något tips på att det är bättre att köpa en i USA som går att använda i Sverige. Vilken ungefärlig prisskillnad och hur kan man använda den här i Svedala. Någon som provat detta? Tacksam för svar och ideer Mvh Robban CMC 568
  5. Mustangmach replied to Mustangmach's post in a topic in Motorer
    Tack för alla svar Mvh Robban
  6. ett inlägg i en tråd postade Mustangmach i Motorer
    Hej, Jag har uppmärksammat att min motor ibland tenderar att glödtända (gå bakåt) när jag stänger av motorn. Vad kan detta fenomen bero på Tacksam för svar Mvh Robban
  7. Mustangmach replied to Mustangmach's post in a topic in Motorer
    Tack för alla tips Mvh Robban
  8. ett inlägg i en tråd postade Mustangmach i Motorer
    Hej, Jag har en härlig 351 clevland med lite trim. Motorn är ett 4 bultat 351 cobra jet/ boss block med 2v toppar och ett aluinsug "edelbrock" samt hög kompskolvar, 780 boss dubbelpump förgasare och kam med hydralisk in 519 och ut 519. Bilen är manuell och jag skulle vilja få ett högre effektuttag! vad skall jag prioritera. Tacksam för vägledning Mvh Robban
  9. Hej igen, Det blev blå till blå som funkar att starta startmotorn.Har dock fortfarande inte fått någon gnista, så bilen startar. Någon som har ett elschema där man kan läsa av hur sladderna skall sitta från tändningsnyckeln? En tidigar ägare har satt dit en knapp för tändningen, och allt är ett virrvarv Mvh Robban
  10. Tack för tipset, jag testar. Mvh Robban
  11. Hej, Vänder mig ytterligare en gång till er som har mycket bra ideer och besitter djup kunskap. Jag har bytt från en automat "fmx" till en manuell 4 växlad, inget har gått smärtfritt. Nästa problem gäller förreglingen som gör att man bara lkan starta på "park" på en automatlåda. Jag har hittat kablaget bestående av 4 sladdar 2 svarta som inte har ström och 2 st blå som har ström (sittande i sockerbit). har kopplat ihopp de blåa och fått startmotorn att snurra, men den tänder inte "startar ej"Nån som besitter kunskap om hur man föreglar detta för att kunna starta med manuell låda. Mycket tacksam för svar då sommaren rusar på. Tack och njut av vdret Mvh Robban Cmc 568
  12. Tack för ditt svar, Kan hävarmen skilja sig mellan en 351 clevalnd och en 351 windsor? Mvh Robban
  13. Hej, håller på att återställa min mustang till manuell. Det har bara varit problem, men nu trodde vi att vi nästan var vid målet. Monterade dit "hävarmen" som skall fästan med en länk till kopplingspedalen. Min bil är en mach 1 1969 med 351 clevland och delarna kommer från en ht 69 enligt säljaren. När vi skulle fästa länken till kopplingspedalen saknades det ca 35mm. Allt är bultat i rätt hål Vad kan detta bero på? sitter motorn på fel höjd? Någon som har en ide, vore tacksamt. Någon som har ett standard mått från tex skärmar till motor att gå efter? Mvh Robban cmc 568
  14. ett inlägg i en tråd postade Mustangmach i Länkar
    Kolla denna site, www.samlarbil.se Gratis annonser och bra innehåll
  15. Hej, Jag hade samma problem på min förra mustang. Åtgärdades genom att byta soppafilter. Lycka till